lördag 28 september 2019

Då var jag här igen...

Den där saken jag skulle göra...
Jag skrev för ett par veckor sedan att jag skulle göra en sak innan jag började blogga och den saken var att jag skulle klara min uppkörning. Det är faktiskt sant! Jag har tagit körkort och det trodde jag inte att jag någonsin skulle göra. En häftig känsla nu när det är avklarat och jag får köra bil utan någon annan i bilen.

Vad har hänt sedan sist?
Ja, det har hänt så oerhört mycket... Emilia är nio år redan. Hon har blivit en ung tjej med egna tankar och åsikter. Rätt så mycket åsikter faktiskt men det har hon fått i blodet, då både mamma och pappa också är rätt duktiga på att ha åsikter 😂

Vi har rest till Budapest, några gånger till München och Oslo, Turkiet, USA och Kroatien. Det är roligt att Emilia delar sina föräldrars intresse för resor. Vi ska faktiskt åka till USA igen den 13 december och det ser vi fram emot väldigt mycket.

Emilia har fått ett stort intresse i livet och det är hästar. I augusti 2015 så började hon på ridlekis med shettisar på Hammarö Ryttarförening och nu efter sommaren så började hon rida på stora hästar. Pappa Anders delar intresset fast med skräckblandad förtjusning.

Efter sommaren så började Emilia tredje klass och jag förstår faktiskt inte vart tiden har tagit vägen. Tycker att det var igår som vi kom hem från BB med vår lilla bebis.

När jag började blogga så bodde vi på området Vågmästaren i Karlstad men sedan augusti 2012 bor vi på området Hammar på Hammarö. Helt otroligt att det redan har gått sju år sedan vi flyttade hit. Som sagt, varför går tiden så fort?

Frida och jag har varit i över femton år och vi har hunnit med att vara gifta i tolv år. Vem hade kunnat tro det den där kvällen när jag skrev ett inlägg på hennes profil på Spraydate? Häftigt är bara förnamnet.

 En annan som är häftig är att vår lilla dotter är en riktig adrenalinjunkie som gillar fart. I januari i år så var vi i Säfsen och där testade Emilia att åka slalom för första gången och det gillade hon! Vi har därefter också varit i Branäs två långhelger och åkt utför. Nu är Emilia så kaxig att hon åker off-pist i skogen till pappas stora skräck. För att minska denna skräck så har min kära fru köpt ryggskydd till Emilia och det känns tryggt. Funderar på om jag ska köpa det till mig själv också?

En sak som jag verkligen funderar på att köpa till mig själv är en ryggsäck. Jag har hittat två olika modeller jag gillar men frågan är om den ska få kosta 800 kronor eller 2400 kronor. Har inte riktigt bestämt mig ännu...

Det finns mycket att berätta om men nu får det räcka för idag!

På återseende!
// Anders

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar