fredag 7 februari 2020

Vecka 5

Måndag 27/1
Denna jobbmorgon skiljde sig inte någonting alls i från det vanliga. Besparar er detaljerna om detta. Jag jobbade bara halvdag på jobbet och vara hemma till klockan ett. Frida och jag åkte hämtade Emilia när skolan slutade.

Emilia berättade att det inte blev någon simning idag för bussen dök aldrig upp som den skulle. När vi väl var hemma idag så var det dags att jobba igen. Jag hade möten via Skype fram till klockan var halv fem.

Efter mina möten så åkte vi till Granngården och skulle kolla på billiga ridkläder men det var redan slutsålt. Frida köpte lite smått. Vi åkte hem igen och åt rester till middag och kollade på Youtube.

Emilia hade svårt att somna så Frida gick upp och la sig med henne. Jag la mig lite senare när jag hade tagit hand om all disk.

Tisdag 28/1
Även denna morgon var precis som vanligt... morgonen på jobbet gick åt till möten via Skype. Jag var klar med allt till klockan halv ett och då åkte jag hem. Frida var också hemma och även denna dag så hämtade vi Emilia tillsammans.

När vi kom hem från skolan så åt jag en sen lunch. Frida slappade lite i soffan och Emilia vilade inför ridningen. Dagens ridlektion gick bra och Emilia hade kul. Hon log flera gånger faktiskt.

Jag duschade tillsammans med Emilia efter ridningen under tiden som Frida lagade en god middag. Ikväll blev det kyckling med currysås till middag.

Vi kollade på Youtube och åt faktiskt lite godis. Frida var trött och hon la sig samtidigt med Emilia denna kväll. Jag gick och la mig lite senare denna kväll. Ägnade mig åt lite terapi och tog hand om disken och fixade lite annat innan jag la mig.

Onsdag 29/1
Detta var också en högst ordinär jobbmorgon. Väckte Emilia som vanligt och åkte sedan till jobbet med bussen men först hade jag tagit bilen till Jonsbols mötespunkt. Denna dag var jag faktiskt på jobbet hela dagen.

Idag åt jag lunch på stan och passade då på att börja titta på tv-serien Pandemi på Netflix. Det är en dokumentärserie om virus och influensa. Inte så uppmuntrande kanske men intressant!

Jag slutade halv fem och tog bussen till Jonsbol. Där hämtade jag bilen och åkte till fritids för att hämta Emilia. Det var bara Emilia kvar i sin klass och vi åkte hem med bilen.

Väl hemma så åt Emilia rester till middag. Jag packade inför den kommande jobbresan. Frida kom hem strax före klockan sex och hon lagade kål med veggofärs till middag.

Eftersom jag skulle åka iväg så ville Emilia sova med Frida denna natt. Emilia hade inte somnat när Frida gick upp och la sig. Jag la mig vid 2230-tiden efter det att jag hade tagit hand om disken och bloggat.

Torsdag 30/1
Jag sov riktigt bra denna natt i Emilia säng. Klockan ringde halv sex och jag gick ner för att göra mig i ordning. Vid halv sju så väckte jag Emilia och gjorde frukost till henne. Vid sjutiden tog jag morfars bil till stan och parkerade den så att han skulle kunna ta den hem på kvällen.

Denna dag skulle jag åka till Linköping för ett tvådagars möte. På tåget så träffade jag frun till en av mina gamla kollegor. Vi pratade i en dryg timme innan det var dags för mig att läsa dagens nummer av Dagens industri och hon var tvungen att jobba. Vid 09-tiden var jag i Katrineholm och där köpte jag frukost på Pressbyrån. En halvtimme senare så var det dags att ta tåget till Linköping.

Var framme i tid i Linköping och då gick jag till hotellet med väskan och sedan gick jag till jobbet. Här träffade jag en massa kollegor och chefer. Vid elvatiden började mötet och vi höll på fram till klockan sex. Då checkade vi in på våra rum och jag passade på att ringa Emilia och Frida.

Vid sjutiden så skulle vi träffas och dricka någon öl innan middagen. Turligt nog hade vi bestämt oss för att äta på Linköpings bästa ölställe... De hade några riktigt bra öl måste jag säga. Jag var tillbaka på hotellet vid kvart i tolv på kvällen. Jag kan säga att jag somnade fort.

Fredag 31/1
Vid halv sju så ringde alarmet och denna morgon var jag seg faktiskt. Tror att det beror på den långa dagen igår... frukosten på hotellet var helt okej men inte så mycket mer.

Vid halv nio så började jobbdagen och den fortsatte fram till halv två, då det var dags att börja packa ihop och bege sig till tågstationen. Tåget blev lite försenat till Katrineholm och det innebar att jag bara hade en minut på mig att byta tåg.

Jag slog mig ner i mitt säte och efter ett tag så hör jag en gammal klasskamrat tilltala mig. Vi bestämmer oss för att gå till bistron och där blir vi stående ett tag. Det var kul att träffa henne. På väg tillbaka genom tåget så träffade jag fler bekanta.

Taxin hämtade mig och som tur var så var jag själv. Väl hemma så kramade jag om min familj och sedan kom svärfar lite senare. Frida berättade att Emilia hade byggt lego i över fem timmar denna dag. Vi skulle äta middag ihop så han och jag åkte till Ceylan i Skoghall. Familjen åt middag och pratade lite. Dagens främsta samtalsämne var att Emilia hade haft simtest på skolan och hon klarade det galant.

Emilia somnade själv denna kväll och det innebar att både Frida och jag kunde koppla av nere. Vi kollade på lite olika serier. Vid elva-tiden så somnade jag skönt.

Lördag 1/2
Denna morgon körde jag Frida till jobbet under tiden som Emilia var kvar hemma själv. När jag kom hem så vi frukost tillsammans. Vi kopplade av ett tag och sedan gjorde vi olika saker ett bra tag denna dag.

Jag ägnade mig åt att tvätta två maskiner och hänga denna tvätt. Jag höll även på att styra upp min värld med torrents då jag var tvungen att byta program och så. Detta tog faktiskt en stor del av dagen... Under tiden som jag gjorde detta så lekte Emilia med lego på ovanvåningen.

Strax efter klockan elva så åkte vi till ICA Kvantum för att äta tårta eftersom de bjöd på det och Emilia ville dit. Jag passade också på att beställa de vegetariska schnitzlar som vi tycker om. Tjejen som tog emot beställningen sa att de skulle komma på måndag.

Väl hemma så fortsatte vi med våra sysslor och vid två-tiden blev det dags för rester till lunch. Strax före klockan 16 kom morfar förbi och vi tittade på första halvlek av Liverpools match mot Southampton. Därefter lämnade vi Emilia hemma och vi åkte till hockeyn. När morfar väl klev ur bilen för att se på matchen så tog jag bilen och åkte till Bergvik för att hämta Frida som slutade klockan 18.

Hennes gamla kollega som var i butiken blev sjukt upprörd när Emilia var kvar hemma. Vi var tvungna att lova att inte göra om det... Därefter handlade Frida och jag på Coop. Det var dags för lördagstacos! Detta skulle vi äta under tiden som vi såg på Sveriges mästerkock. När det var slut så började mello till Emilias stora förtjusning. Strax före halv nio så åkte jag iväg för att hämta morfar i stan efter matchen. Det var märkligt att jag var chaufför denna gång :-)

Väl hemma så såg vi klart på mello och därefter bäddade vi ner Emilia och denna kväll somnade hon själv. Frida gick upp och la sig och jag varvade ner med att ta hand om disken. Vid elva -tiden så sov jag skönt.

Söndag 2/2
Denna dag åkte Frida till jobbet själv. Emilia och jag ägnade dagen åt i stort sett samma saker som igår faktiskt, så därför blir det ett ganska kort inlägg idag.

Vid 16-tiden så tog Emilia och jag en promenad och det var skönt med lite frisk luft. Det märktes på Emilia att hon hade suttit inne under stora delar av dagen. Vi åt rester till middag. Därefter kollade Frida på film men efter ett tag så gick hon upp och la sig. Jag tittade på den nya filmen i Terminator-serien och den var faktiskt helt okej. Dock känns det som om det är dags att lägga ner den nu. Det går inte att göra storyn på så många fler sätt... Vid 23-tiden så la jag mig och jag somnade kort därefter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar