fredag 21 februari 2020

Vecka 7

Måndag 10/2
Denna jobbmorgon skiljde sig inte åt från de andra och jobbet som sådant var ganska lugnt och skönt. Vid 1530-tiden gick jag till bussen och sedan hämtade jag Emilia klockan 16 på fritids. Idag tog vi en promenad hem och det var mysigt. Måste säga att jag älskar dessa promenader. På vägen hem hittade även Emilia och jag lite pant också.

Väl hemma så slängde jag i tvättmaskin och Emilia satte sig och gjorde matteläxan. Denna kväll åt hela familjen rester till middag. Emilia satt väldigt målmedvetet med läxan måste jag säga.

Frida och jag tog ner toaskåpet och Frida fortsatte sedan att plocka under tiden som jag nattade Emilia. Denna kväll somnade Emilia själv faktiskt. Frida och jag la oss nog strax efter halv tio. Jag längtar efter att förkylningen ska släppa så att jag inte snarkar så himla mycket längre.

Tisdag 11/2
Denna morgon gick Emilia och jag upp själva så att Frida skulle få sova vidare. Det innebar att jag körde Emilia till skolan. Efter att jag hade lämnat av Emilia så åkte jag till ICA och handlade frallor. Därefter åt Frida och jag frukost tillsammans.

Idag jobbade jag hemma och det var riktigt skönt som omväxling. Frida började sent idag och blev hämtad av svärfar vid 11-tiden. Jag jobbade fram till 1300 då jag gjorde mig i ordning för att åka och hämta Emilia.

Väl hemma igen så satte jag mig och jobbade och Emilia satte sig självmant med matteläxan. Vid 15-tiden gjorde vi oss ordning för ridningen. Idag blev det galopp (på Karlsson) faktiskt och Emilia jobbade på riktigt bra hela lektionen. Måste säga att jag var väldigt stolt över hennes insats idag.

Morfar körde hem Emilia och jag åkte och handlade på ICA Skoghall. När jag kom hem så satt Emilia och gjorde läxorna igen. Riktigt imponerande! Emilia gick och duschade under tiden som jag lagade köttfärssås.

När vi hade ätit middag och kopplat av hemma så åkte vi och hämtade Frida på jobbet. Det var lite obehagligt mörkt idag. Efter att vi hade kommit hem så gick Emilia på toa och fortsatte göra läxan. Imponerad som sagt! Emilia somnade själv även denna kväll. Frida möblerade om på toaletten och det blev riktigt bra.

Onsdag 12/2
Jag åkte till jobbet som vanligt och Frida hörde av sig när jag satt på bussen och berättade att Emilia hade fortsatt med matteläxan på morgonen eftersom hon haft så mycket tid över! Imponerad pappa!

Jag var på jobbet på förmiddagen och jobbade hemma på eftermiddagen. Hämtade Emilia när skolan slutade 1320. Emilia försvann upp till övervåningen och lekte med lego till dess att mamma kom hem. Morfar kom klockan kvart i fyra för jag skulle iväg till tåget för att åka till Stockholm. Hann med ett möte hemifrån och under tiden hann morfar somna...

Jag sa hej då till Emilia och klockan halv fem var jag på bussen. Stack inom jobbet och fixade ett par småsaker. Klockan halv sex rullade tåget iväg och hela tågresan gick bra. Emilia och Frida ringde och sa godnatt på FaceTime. Jag förgyllde även tågresan med roddar och en öl ifrån bistron.

Typ halv nio var jag i Stockholm och denna natt skulle jag bo mitt favorithotell Radisson Waterfront. Efter att jag hade checkat in köpte jag ett par cheeseburgare på McD. Därefter kollade jag lite på tv innan jag la mig. Frida berättade att Emilia återigen hade somnat själv.

Torsdag 13/2
Jag vaknade strax efter klockan sex och jag gick upp för att göra mig i ordning. Under tiden som jag satt och åt frukost så pratade Emilia, Frida och jag via FaceTime. Frukosten på detta hotell är utan tvekan Stockholms bästa frukost.

Halv nio var jag på plats i Solna och sedan tillbringade jag dagen med mina kollegor och vi diskuterade rasism på förmiddagen. Efter lunch så åkte vi till Forum för levande historia. Det var mycket intressant!

Tågresan hem gick bra förutom att kupén förpestades av rejält överförfriskade britter... Jag hann faktiskt hem först och det innebar att jag borstade igenom Emilias hår och sedan så nattade jag henne. Under tiden som jag läste för Emilia så kom Frida upp och sa god natt. Detta var faktiskt Fridas sista kväll på TM. Känns mycket märkligt.

Emilia somnade själv. Frida och jag åt soppa framför tv:n samtidigt som vi tittade på Vänner. Vid 22-tiden så låg jag i säng.

Fredag 14/2
Denna dag var en helt vanlig arbetsdag på jobbet även om den bara varade fram till klockan 15. Då åkte jag hem för det var dags för Emilias utvecklingssamtal på skolan. Frida hade hämtat Emilia klockan 1320. De hämtade mig vid bussen och sedan åkte vi till skolan.

Utvecklingssamtalet gick bra och vi pratade om allt möjligt. Emilia visade en del saker som hon hade gjort. Vi åkte sedan hem och åt semlor som jag hade köpt på Carli och Frida och Emilia fick även blommor av mig. Vi bytte också presenter med varandra. Det var en mysig eftermiddag denna alla hjärtans dag.

Kvällen tillbringades med familjemys och middag på Möruddens brygga. Maten var riktigt bra. Emilia och Frida var dock trötta så vi åkte hem med en kort paus på ICA. Vi kollade lite på film hemma men Emilia och Frida var trötta så de gick och la sig redan 2030. Jag stannade uppe i ett par timmar till innan jag la mig.

Lördag 15/2
Idag var det en historisk dag då Frida skulle göra sin sista arbetsdag på Teknikmagasinet. Känns konstigt för oss men framförallt för min fru. Detta då hon gjort 17 år där.

Emilia vaknade först och var uppe klockan 0740. Frida gick upp strax efter 08 och jag ytterligare några minuter senare. Jag var riktigt trött och seg idag. Frida åkte till jobbet och jag fixade frukost sedan till Emilia och mig.

Eftersom jag var sliten så tillbringade jag förmiddagen med att blogga och titta på fotboll. Emilias kompis Liv kom klockan 1210 och sedan lekte de fram till klockan halv sju. Emilia följde Liv hem och sedan kom Emilia tillbaka hem.

Det allra största denna dag var dock att jag lät Emilia cykla till Dollarstore tillsammans med Liv. Detta var både vågat, modigt och alldeles förskräckligt nervöst. Och nu pratar jag om mina känslor... Emilia och Liv skötte det hela galant och de var borta i en knapp timme.

Jag slökollade lite på Liverpools match mot Norwich men såg inte klart den eftersom Emilia ville se på melodifestivalen. Hon tittade fram till strax före klockan nio då hon var trött och behövde lägga sig. Även ikväll så somnade Emilia själv.

Frida åkte och fikade med en kompis innan hon skulle hämta sin mamma på flygplatsen. Frida var hemma vid nio-tiden ungefär och då åt vi rester tillsammans framför tv:n. Frida och jag var uppe i någon timme till innan vi la oss.

Söndag 16/2
Idag så sov hela familjen fram till 08 ungefär. Det blev inte frukost förrän omkring klockan 09. Vi kopplade av sedan. Vid elva-tiden så blev det dags för familjedusch då vi skulle till Pinchos och äta lunch.

Först åkte vi dock till Bergvik där vi kollade på ett par saker och fikade på EspressoHouse. Märkligt nog hade de slut på laktosfri mjölk...? Borde de inte ha mycket sådan mjölk? Varför inte bara ha sådan mjölk istället?

Klockan två var vi på Pinchos och där träffade vi min bror Thomas med familj. Där var vi till strax före klockan fyra. Därefter fixade vi ett ärende på ICA Skoghall. Sedan åkte vi alla hem till oss och här satt vi och pratade till halv sju när vi insåg att vi behövde middag. Det blev korv och makaroner till middag. Strax före klockan åtta så åkte de hem och då var det dags för Emilia att sova.

Emilia somnade själv denna kväll och ikväll så var Frida och jag uppe ett tag till. Eftersom jag sover i Emilias säng så passar jag faktiskt på att spela lite FM i sängen innan jag ska sova ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar