tisdag 3 mars 2020

Vecka 8

Då jag ligger lite efter med bloggen så blir det ett kortare blogginlägg om denna vecka. Till följd av att jag varit förkyld så har jag sovit i Emilias säng hela denna vecka också.

Måndag 17/2
Detta var en vanlig arbetsdag för mig. Inga märkvärdigheter alls faktiskt. Jag slutade 1530 så Frida och jag kunde hämta Emilia klockan 16. Vi kopplade av hemma och sen när Emilia lagt sig så åkte jag till ICA och handlade lite som vi behövde.

Tisdag 18/2
Idag hade min älskade fru namnsdag. Klockan ringde vid 04-tiden eftersom jag skulle till Stockholm. Det innebar som ni vet att jag blir hämtad med taxi, äter frukost på tåget och Facetimar med mina flickor. Jag var hemma vid 20-tiden. Frida hämtade Emilia när skolan slutade. Emilia hade ridning och hon hade valt Lillen. Idag galopperade hon också fick jag höra.

Onsdag 19/2
Detta var en vanligt arbetsdag förutom att jag åkte hem bussen så att jag var hemma till klockan 15 för att kunna ha mitt eftermiddagsmöte hemma. Emilia hade sagt detta till Frida när hon blev hämtad 1320. Jag mötte Frida och hennes promenadkompis vid busshållplatsen. Vid halv fem så kom Emilias kompis Liv och de lekte i en dryg timme. Sen tog vi kvällen.

Torsdag 20/2
Detta var också en vanlig arbetsdag för mig. Jag var hemma till fyra-tiden. Emilia var hemma från skolan idag eftersom hon var sjuk. När jag väckte henne så var hon varm och hade rejäl slemhosta. Finns inte så mycket mer att säga.

Fredag 21/2
Även idag var Emilia hemma eftersom hon var sjuk. Jag hade en vanlig arbetsdag och mina flickor hämtade mig på macken vid halv fyra. Vi fixade ett har ärenden. Frida var på Miriam Bryant på kvällen och innan detta så åt hon middag med sina kompisar. Emilia och jag myste hemma. När jag väl skulle natta Emilia så var hon så trött att jag inte fick läsa mer än ett par sidor. Detta är sjukt ovanligt eftersom Emilia brukar gilla att lyssna när jag läser för henne. Jag tillbringade kvällen med att spela Football Manager. Jag la mig inte förrän Frida var hemma vid 0030.

Lördag 22/2
När vi vaknade denna dag så konstaterade vi att Emilia tyvärr hade feber. Hon var ändå pigg nog att gå ner och göra sin egen mysfrukost. Jag åkte iväg och köpte frallor och sedan gjorde vi även färskpressad citrusjuice.

Vi hade ju tänkt att åka till Idre på söndagen men eftersom Emilia hade feber så bestämde vi oss för att ställa in denna resa. Det hade ju inte varit så kul att tillbringa hela tiden i en stuga långt hemifrån istället för att åka skidor. Det kändes som helt rätt beslut.

Frida hade dock huvudvärk så vi gjorde inte jättemycket idag. Det blev en dag där vi kopplade av rätt mycket. Frida gjorde dock lasagne på en del av den köttfärssås som hon hade lagat inför resan. Både Emilia och Frida lade sig rätt tidigt denna kväll.

Söndag 23/2
Förmiddagen tillbringade vi hemma i lugn och ro. Vi åkte ut till öa för att äta lunch. Lunchen bestod av schnitzlar som morfar hade lagat. Detta också inför resan... Efter några timmar åkte vi hem. Emilia satte sig och lekte med lego ett tag innan hon la sig i soffan och vilade.

Frida och jag började med jätteprojektet att rensa på vinden. Vi lyfte ner en massa lådor och sen startade operation rensning! Detta fortsatte vi med även på måndagen.  Till middag åt Frida och jag tacos medan Emilia hellre åt köttfärssås. Vi kollade lite på Youtube innan det var dags för nattning. Även denna kväll ville dock Emilia endast att jag skulle läsa ett par sidor. Som sagt, inte alls likt henne. Detta är ju ett tydligt tecken på att hon inte är frisk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar