lördag 7 mars 2020

Vecka 9

Det har varit så sjukt mycket så även denna blir det ett kortare inlägg om veckan. Ska försöka hinna blogga mer utförligt inom kort.

Måndag 24/2
Idag och fram till onsdag så skulle vi ju egentligen ha varit i Idre men eftersom Emilia var rejält förkyld så stannade vi hemma istället. Det innebar att jag hade hemmasemester idag.

Förmiddagen ägnade Emilia åt Harry Potter och att ligga på soffan och vila. Frida åkte till Skoghall för att göra sina naglar och sedan skulle hon fixa ett ärende på Bergvik. Under tiden så tvättade jag tvätt och tog hand om en del skräp från vår vindsrensning. När Frida kom hem så åt vi rester till lunch och därefter tog hela familjen en promenad i solskenet. Det var skönt med frisk luft för hela familjen! Frida och Emilia ägnade också en del av dagen åt att pyssla och plocka i ordning i Emilias pysselskåp.

Frida åkte till Pilla en sväng och jag var ute till en bil med en del av det som skulle skänkas bort efter rensning på vinden. Skönt att bli av med skiten! Därefter åt vi lite rester till middag och sedan var det dags för Emilia att sova.

Morfar kom hit vid halv nio och såg på fotboll tillsammans med mig. Vi såg Liverpool mot West Ham och Liverpool vann planenligt idag. Frida gick och la sig innan matchen var slut. Morfar åkte hem strax före elva och då, äntligen, kröp jag ner i min säng igen eftersom den efterhängsna nästäppan äntligen hade släppt!

Tisdag 25/2
För att inte slösa på semesterdagar så åkte jag till jobbet och arbetade idag. Emilia var förkyld så hon och Frida pysslade lite hemma men lyxade till det med lunch hos mormor och morfar. Eftersom Emilia inte mådde bra så ställde vi in dagens ridning.

Emilia och Frida skulle hämta både mig och Kalle så vi sågs på stationen strax före klockan fem. Då hade jag även hunnit handla semlor till oss. Efter hämtningen så åkte vi till Skoghall och handlade lite. Därefter åkte vi hem och åt hemlagad pizza till middag.

Jag nattade Emilia och läste för henne. När hon lagt sig så tillbringade vi vuxna tiden framför tv:n med varsin semla. Vi la oss strax före klockan elva allihop.

Onsdag 26/2
Denna natt kommer att bli ihågkommen för att Emilia pratade massor i sömnen. Verkligen massor! Jag gick upp vid hav sju för att göra mig i ordning för dagens tandläkarbesök. Det konstaterades att en fyllning var trasig och att den behövde lagas. Jag var dock hemma vid niotiden redan då jag skulle jobba hemifrån idag eftersom Frida skulle på introduktion på sitt nya jobb.

Kalle gjorde korv stroganoff till lunch och den var klar precis när Frida var hemma vid 12-tiden. Vi åt lunch tillsammans och sedan åkte de andra till öa. Jag stannade kvar hemma och jobbade. Emilia orkade dock inte åka med så hon var kvar hemma med mig.

På kvällen lagade Kalle middag och det blev köttbullar, klyftpotatis och sås. Riktigt gott! Innan middagen så hade även Frida och jag varit och handlat på Coop.

Emilia var sliten så hon somnade fort. Vi vuxna kollade lite på tv. Jag var dock trött så jag la mig strax före tio. Vet inte när Kalle och Frida la sig...

Torsdag 27/2
Idag var det en vanlig arbetsdag för mig och jag var hemma vid 16-tiden. Denna dag ägnades uteslutande åt olika möten.

Frida, Emilia och Kalle hade varit ute på öa och ätit lunch. När jag kom hem så var Emilia ute och lekte. Det var skönt för det kändes som ett friskhetstecken.

Frida körde Kalle till tågstationen och sedan så handlade hon en massa prissänkta köttbullar. Skönt att kunna bulla upp lite i frysen... ;-)

Kvällen försvann fort idag. Kommer inte ihåg vad vi gjorde riktigt.

Fredag 28/2
Idag var det också en vanlig arbetsdag och dagen ägnades åt det nya intranätet samt möten om Corona-viruset. Dagen gick i ett kändes det som. Jag var hemma klockan 16 och det var skönt!

Frida och Emilia var hemma idag och gjorde lite allt möjligt. Frida var ute och gick med Pilla innan jag kom hem. Därefter körde Frida Pilla till ett evenemang och på hemvägen så handlade hon lite.

Även denna eftermiddag och kväll gick väldigt fort... inte heller idag kommer jag ihåg vad vi gjorde men vad vi än gjorde så gjorde vi det tillsammans i familjen.

Lördag 29/2
Det var en lugn morgon innan Frida åkte iväg på kaffeprovning. Emilia och jag kopplade av hemma så länge. Emilia lekte med lego och jag spelade lite Football Manager. Familjen åt sedan rester till lunch idag.

Frida ägnade sedan en del tid åt att plantera om allt som hon hade sått. Jag hjälpte till och städade lite under tiden. Vi åt sedan middag och idag var det traditionell lördagstacos. Idag hade vi både färs och kycklingfajitas som alternativ. Efter middag så tittade jag på Liverpool mot Watford, fast idag spelade inte Liverpool fotboll. Det innebar att säsongens första förlust i ligan var ett faktum. De spelade faktiskt så dåligt att jag inte ens såg klart matchen! Det händer inte ofta kan jag säga!

Emilia och jag tillbringade sedan kvällen med att se på andra chansen i Melodifestivalen och Frida ägande sig åt annat under tiden. Emilia blev allt mer trött och vid halv tio så la hon sig samtidigt som mamma Frida. Jag stannade upp ett tag till och tog hand om disken och hade lite egentid.

Söndag 1/3
Denna morgon handlade jag frallor och sedan åt vi frukost tillsammans. Det märktes att Emilia var frisk igen eftersom hon var lite taggig emellanåt. Det gjorde att Emilia och Frida städade Emilias rum efter ett tag.

Frida och jag åkte på loppis i Skoghall men vi hittade verkligen ingenting alls... det var riktigt dåligt utbud idag. När vi kom hem så använde Emilia sin symaskin och det var kul att se.

Morfar skulle på konsert i Alster och det innebar att han lämnade av mormor här hos oss. Det var bra tycker jag för det innebar att hon och Frida rensade Tupperware-skåpet. Jag kollade lite grann på fotboll under tiden.

Sedan åt mormor, Emilia, Frida och jag middag. Frida hade lagat kyckling med curry-sås. Det var gott! Därefter var det dags att natta Emilia och hon somnade fort. Morfar kom och hämtade mormor sedan. Frida och jag var uppe i någon timme till innan vi la oss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar