torsdag 19 mars 2020

Vecka 10

Det har varit så himla mycket på jobbet under en period så att jag hinner inte riktigt med att blogga just nu. Tänkte bara nämna de viktigaste saker som hände denna vecka.

Måndag 2/3
Egentligen hände ingenting speciellt denna dag, förutom att det var Fridas första jobbdag på hennes jobb. Frida hämtade mig klockan 1615 och sedan hämtade vi Emilia tillsammans klockan 1630.

Tisdag 3/3
Det som stack ut den hör dagen var att jag var tvungen att hämta Emilia redan klockan 13, dvs. strax innan skolan slutade då hon hade ont i öronen. Hon ville dock testa ridning och det gick ändå bra. Det var en bra ridlektion.

Denna kväll åt vi kebab till middag, Frida packade inför sin jobbresa och farfar fyllde år.

Onsdag 4/3
Frida åkte till jobbet. Jag väckte Emilia tidigt och vi hade mysig promenad till skolan. Jag hämtade Emilia klockan 16 efter en dag på jobbet och promenaden hem var känslomässig eftersom Emilia var lite uppröd över att vi hade henne på Instagram. Emilia hade skadat fingret lite så det blödde när vi bytte plåster.

Vi åt rester till middag och Frida ringde och sa god natt vid halv åtta. Jag läste sedan för Emilia och sedan la mig själv vid halv tio. Idag var det också det första Corona-fallet i Karlstad.

Torsdag 5/3
Vi pratade med Frida på FaceTime innan det var dags för en mysig promenad till skolan. Idag jobbade jag hemma och det innebar att jag kunde hämta Emilia klockan 1320. Hann även med att tvätt en maskin under dagen.

Väl hemma så blödde fingret rejält igen när jag skulle byta plåster på henne. Det gjorde mig lite nojig så jag ringde mormor som kom förbi och kollade till det hela. Även denna kväll åt vi rester till middag. Det var samma kvällsprocedur som igår.

Fredag 6/3
Återigen en mysig promenad till skolan och hemmajobb. Detta kombinerades med tvätt och handling med morfar på ICA. Jag hämtade Emilia 1615 som hade arrangerat Mello på fritids. På väg för att hämta Emilia så mötte jag en av hennes klasskamrater som var riktigt nöjd med Mello :-)

Efter fritids så lekte Emilia med Liv i 90 min. Frida var hemma halv sju och vi åt hemlagade hamburgare till middag. Under tiden som vi åt så tittade vi på Sveriges mästerkock.

Emilia och Frida la sig strax innan 2030 och jag la mig 22.

Lördag 7/3
Denna morgon vaknade jag kvart i sju så Emilia och jag läste ett kapitel i boken nere i soffan. Sedan åkte jag och köpte frallor på ICA. Under förmiddagen så bakade vi kladdkakemuffins. Vi åt rester till lunch och sedan åkte Frida på babyshower. Dagen gick sedan åt till fotboll på tv:n och jag firade med att dricka min tusende unika öl!

På kvällen så tittade vi på Mello-finalen Emilia och jag.

Söndag 8/3
Denna förmiddag gjorde vi inte mycket förutom att åka lite snabbt på loppis Frida och jag. Sedan åkte vi hem och hämtade Emilia. Vi skulle nämligen till Micke och Anna och fika. Efter fikat åkte vi till nya Willys-butiken på Bryggudden och handlade lite. Därefter körde vi hem dem och sedan åkte vi hem och tog det lugnt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar