onsdag 29 januari 2020

Vecka 4

Måndag 20/1
Denna morgon var som vilken vanlig jobbmorgon som helst faktiskt. Finns inte så mycket spännande att berätta faktiskt. Jobbdagen rann iväg i snabb takt och innan jag gick till bussen så köpte jag med bullar hem. Klockan 16 så hämtade jag Emilia på fritids.

Emilia fikade under tiden som jag fixade lite grann här hemma. Vid 17-tiden så kom det en person som hade köpt några saker av Frida. Därefter så värmde jag rester till Emilia. Det kan vara tråkigt med rester men det är ekonomiskt och miljövänligt.

Sedan så kollade Emilia och lite på tv innan det var dags att lägga henne. Jag läste för henne och det var som alltid mysigt. I väntan på att Frida skulle komma hem så gjorde jag i ordning en hemlagad pizza till oss. Den var klar strax efter att Frida kom hem. Vi åt framför tv:n och tittade på Sveriges mästerkock 2020.

Emilia hade dock svårt att somna så Frida gick upp och la sig hos henne. Jag tog hand om disken och sedan la jag mig i Emilias säng. Detta då jag skulle till Solna nästa dag. Jag vet att jag somnade fort men ångrade mig att jag inte lagt mig tidigare.

Tisdag 21/1
Denna morgon ringde klockan 04 och det var bara att gå upp och göra sig i ordning i väntan på taxin. Taxin kom punktligt klockan 0510 och vi var några stycken som skulle med denna morgon.

Denna morgon var det inte så många som skulle med så jag hade faktiskt ett dubbelsäte. Det är alltid skönt när man kan breda ut sig... ;-) Jag lyssnade på musik och vid halv åtta så ringde Emilia och Frida. Det var mysigt och skönt att prata med dem.

Tåget var framme lite före tidtabell och det innebar att allt flöt på som det skulle. Jag var i mötesrummet i Solna redan 0840 och det innebar att jag kunde förbereda allt. Klockan 09 började mötet och det var klart till klockan 10. En kvart senare började nästa möte och det höll på till klockan 16, med avbrott för lunch.

Tågresan hem var smidig och jag var hemma strax efter klockan 20. Denna dag hade Emilia blivit hämtad av Frida när skolan slutade och sedan hade de kopplat av hemma. Vid halv fyra så var de i stallet och jag fick en riktigt fin bild på Emilia 😍

Emilia hade inte somnat när jag kom hem så jag fick krama om henne och säga god natt. Hon klagade på lite ont i magen men la sig sen för att sova. Frida och jag satt uppe ett tag till och vi beslöt att Emilia skulle till skolan om hon inte mådde sämre. Frida och jag var i säng innan klockan tio.

Onsdag 22/1
Denna morgon gick jag upp som vanligt för natten hade gått bra. Jag duschade och gjorde mig i ordning för jobbet. Vid halv sju gick jag upp för att väcka Emilia och Frida men då satt Emilia upp i sängen och Frida sa att hon var varm.

Eftersom Emilia inte mådde bra så beslöt vi att hon skulle vara hemma så jag sjukanmälde henne. Emilia följde med mig ner och hon hann inte vara nere länge innan hon spydde. Beslutet att hålla henne hemma var uppenbart rätt.

Frida gjorde sig i ordning och åkte till jobbet och jag jobbade hemifrån denna dag. Dagen gick jag mest åt till mejl och inläsning. Emilia spydde en gång till vid lunch och hon hade även diarré. Hon var inte sugen på mat men hon fick lite grann för att hon ändå skulle ha någonting att spy upp. Det är bättre än att spy galla.

Dagen gick jättefort och Frida var hemma strax före klockan 18. Jag hade skalat potatis och sedan gjorde Frida sås och köttbullar. Vi åt middag tillsammans denna dag.

Emilia la sig ganska tidigt och sedan gick vi också upp. Tror att jag somnade vid 23-tiden.

Torsdag 23/1
Jag sov riktigt gott när Emilia plötsligt knuffar mig och säger att hon vill ha hinken. Trött som jag är så fattar jag inte det tillräckligt snabbt och då spyr Emilia i sängen...

Detta innebär att Frida och Emilia får gå till toaletten och tvätta henne. Jag går ner till tvättstugan och börjar skölja av sängkläderna. Därefter så startar jag den första tvättmaskinen och sedan går jag och lägger mig. Vi somnar alla snabbt!

Klockan sex ringer klockan då tvätten är klar att hänga. Jag smyger upp och hänger den samt startar en andra maskin. Istället för att gå upp och störa Emilia och Frida så lägger jag mig i soffan och vilar. Vid halv åtta så kommer Emilia ner och därefter äter jag frukost. Frida kom ner lite senare.

Jag jobbar hemma även denna dag och dagen går rätt fort. Dagen går sin gilla gång och vid halv fem så åker Frida och jag till en kompis för att låna utrustning till skoldiskot. Det var roligt att träffa min gamla klasskamrat och jag är imponerad av hans arbete.

Väl hemma så parkerade vi bilen i garaget och sedan duschar jag. Därefter åker jag iväg för ett möte med samfälligheten. Mötet går snabbt och jag är hemma redan vid halv åtta vilket innebär att jag kan natta Emilia faktiskt.

Frida och jag kollar på Sveriges mästerkock även denna kväll. Jag stannar dock uppe och tittar på Wolverhampton mot Liverpool. Denna kväll somnade också Emilia själv.

Fredag 24/1
Natten gick riktigt bra och vi sov alla gott. Antar att vi var trötta efter den förra natten. Jag gjorde mig i ordning för jobbet och förberedde min frukost. Denna morgon skulle jag inte väcka min familj eftersom de skulle vara hemma idag. Men strax innan jag skulle gå till bussen så hör jag dem från ovanvåningen och då har Emilia spytt igen... Frida tog hand om allt och jag gick till jobbet.

Arbetsdagen rann iväg snabbt! Vid 15-tiden så gick jag och handlade lite på Hemköp och därefter köpte jag semlor på Carli. När jag kom hem så fikade vi tillsammans. Emilia var dock riktigt ledsen eftersom hon inte skulle få vara med på det disko som klassen skulle arrangera.

Vid 17-tiden så åkte Frida och jag till skolan för att ställa upp alla högtalare med mera. En halvtimme senare var vi klara och då köpte vi med tröstkebab till Emilia. Vi åt tillsammans och då kollade vi på nya videor på Youtube.

Frida åkte iväg till skolan vid 20-tiden för att plocka ihop utrustningen och jag nattade Emilia. Jag insåg ganska snabbt varåt kvällen barkade. Detta innebar att jag gick ner och kopplade av några minuter innan det blev dags för mig att gå upp och lägga mig hos Emilia. Denna kväll vet jag inte riktigt när jag somnade faktiskt.

Lördag 25/1
Denna morgon så vaknade Emilia och jag strax före klockan åtta. Emilia la sig i soffan och jag åkte till ICA för att köpa frallor men först var jag tvungen att skrapa rutan faktiskt. Utöver frallor så köpte jag även ägg och lite annat.

Vid niotiden så åt vi frukost och spelade kort Frida och jag. Därefter plockade jag lite hemma och sedan åkte Frida till mormor/mamma/svärmor och hämtar matlådor som hon gjort åt oss.

Vi åt lunch och sedan beslöt vi oss för att ta en promenad. Emilia ville cykla och det fick hon. Vi gick till lekparken och spelade lite basket. Frida bestämde sig för att ta en långpromenad med en kompis. Emilia och jag gick en rejäl promenad själva och vi besökte ett antal lekparker. På vägen hem så gick Emilia och jag och hämtade ett par pjäxor som Frida fixat.

Väl hemma så drack vi lite varma drycker och det märktes att Emilia behövde den friska luften. Vi åt köttbullar, mos och gräddsås till middag. Hela familjen kollade på Sveriges mästerkock till middag. Därefter så åt vi faktiskt även lite chips.

Denna kväll somnade Emilia själv och vi la oss vid elva-tiden. Jag var trött och somnade fort.

Söndag 26/1
Denna morgon åt Frida och jag också frukost tillsammans och vi spelade ännu mer kort :-) Det var det gamla klassiska kortspelet Norp. Vid 10-tiden så åkte Frida till Felicia. De hade behov av lite umgänge och det var de värda. Emilia och jag kopplade av hemma och då knackade det på dörren. Det var pappan till en av Emilias klasskompisar som kom förbi med lite läxor.

Emilia åt lunch och sedan gjorde hon läxorna. Emilia och jag åt sedan rester till lunch. Vid två-tiden så kom Frida hem och det märktes att Emilia faktiskt var uttråkad. Boten på detta blev en ny promenad som avslutades med att Emilia och jag till en lekpark.

Väl hemma igen så bestämde vi oss för att ta en tur till Dollarstore, och ICA Kvantum. Vi handlade lite grann på båda ställena och sedan åkte vi hem.

Familjen hade sedan Youtube-mys med middag och semla till efterrätt. Jag kollade lite på fotboll innan det blev dags att lägga sig för att sova.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar