fredag 3 januari 2020

Vecka 1 del 1

Måndag 30/12
Denna morgon vaknade vi vid åtta-tiden och förmiddagen spenderades med bad i poolen. Alla förutom Frida badade nu. Vi bestämde oss för att äta lunch på en väldigt bra restaurang som hette Fords garage. Denna kan verkligen rekommenderas varmt! Både ölen och burgaren var väldigt bra.

Efter lunchen åkte vi till Walmart och där spenderade vi drygt en och en halv timme. Mormor, Frida och Emilia shoppade en massa julpynt till halva priset. Vår Nisse fick sig också en kompis :-)

Vi åkte sedan till ett av de ställen som jag velat besöka ända sedan jag fick reda på att det fanns. Det är en butik som säljer öl styckvis och inte envisas med att sälja det i storpack. Här spenderade jag nästan 900 kronor på riktigt bra öl. En del dricker jag upp här i USA och några flaskor tar jag med mig hem till Hammarö.

Vi åkte sedan hem. Det var ett slitet gäng som kom hem faktiskt. Emilia la sig i soffan och tittade på paddan, mormor satte sig och läste en bok och morfar löste sudoku. Frida och jag ville ha lite egen tid så vi åkte till ett shoppingställe som hette Miramar Outlets. Det var en bilresa på nästan 40 minuter. Vi strosade omkring i butikerna men vi hittade faktiskt ingenting att köpa. Det var dock väldigt skönt med tid på tu man hand. När vi bor så här intensivt så är det någonting man glömmer bort. Jag inser att vi måste bli bättre på detta!

Vi köpte med oss några cheeseburgare från McDonalds som vi åt i bilen. Detta då vi hade bestämt att vi skulle komma hem och natta Emilia. Bilresan hem tog typ lika lång tid och det som slog oss var hur oerhört många ställen med lager som vi passerade. Med lager menar jag här företag som hyr ut förvaringsutrymmen för personligt bruk. Det är inte konstigt att det går att göra tv-serier om övergivna lager...

Vi var hemma strax efter klockan åtta och då gick Frida och nattade Emilia. Vi började spela kort men efter ett tag kom Emilia upp då hon hade ont i magen. Hon fick vara uppe när vi fortsatte att spela kort och sedan la sig mina tjejer.

Jag kom i säng en knapp timme senare och då la Frida och jag oss i samma säng och kramade om varandra ett tag. Visst är det mysigt att sova med Emilia men det är ändå speciellt att få ligga intill sin fru ändå 😍

Nyårsafton 31/12
Denna morgon skiljde sig inte någonting åt från de andra morgnar som vi spenderat här i huset. Vi åt frukost tillsammans och denna dag åkte ingen av oss någonstans alls. Stora delar av dagen gick åt till poolbad i mängder, läxskrivning för Emilia, fika och kortspel.

Mormor och Emilia tittade även på Planet Earth II. Under poolbadandet så gav Emilia även Frida och mormor massage. Det var mysigt! Strax före klockan halv sex amerikansk tid så ringde jag mina kära föräldrar hemma i Årjäng. Det var roligt att ringa och säga gott nytt år och prata lite med dem. Även om vi inte träffas så ofta så älskar jag dem väldigt mycket.

Till förrätt åt vi en förrätt som Emilia gjorde. Den bestod av körsbärstomater i olika färger, stekt bacon och pinjenötter med balsamico, olivolja och vitvinsvinäger. Den är riktigt god! Till middag blev det kött, köttbullar, klyftpotatis och sås. Även detta var gott!

Det som skiljde denna nyårsafton från alla andra, förutom att vi tillbringar den i USA, är att Emilia gav sig den på att vara vaken hela kvällen. Detta lyckades hon med. Vi vuxna spelade kort och Emilia förflyttade sig från soffan, till sängen, till toa osv, osv. Allt för att hålla sig vaken...

Frida hällde upp det mousserande vinet och sedan följde vi, via amerikansk tv, nedräkningen på Times Square i New York. Vi skålade, pussades och gick ut för att titta på fyrverkerierna. Vid halv ett så la sig Frida och Emilia. Oscar la sig strax därefter. Annika och jag gjorde vår plikt och drack upp allt mousserande vin samt att vi styrde och ställde lite i köket. Strax före halv två var jag i säng och denna natt fick jag sova själv. Somnade riktigt fort denna natt men denna natt var faktiskt ganska kall måste jag erkänna.

Nyårsdagen 1/1
Denna morgon så vaknade inte vår lilla familj förrän strax före klockan nio och det var väldigt skönt med tanke på hur länge som vi hade varit uppe natten innan. Frukosten var avklarad strax före klockan tio och sedan var det dags för dagens utflykt.

Idag skulle vi åka till ett köpcenter som hette Edison Mall i Fort Myers. Vi hade hoppats göra lite fynd men den som shoppade mest var Emilia (läs Frida köpte kläder). Mormor köpte också ett par väskor. Måste dock säga att detta köpcenter var relativt avslaget faktiskt och inte något vidare bra ställe. Vi åt lunch i köpcentrets foodcourt och här blev det mat från Burger King för Emilia och mig.

Efter detta köpcenter så gjorde vi en avstickare till bostadsområde och där köpte Frida gosedjur till Emilia. Min kära hustru köpte alltså saker via en amerikansk köp-och-säljsida. Emilia blev överlycklig! Min fru kan hon! 💕💝👍

På hemvägen så stannade vi till på Publix och köpte lite mat för att ha till frukost och så. Vi saknade nämligen lite bröd och pålägg så detta blev ett väldigt billigt inköp.

Därefter åkte vi hem och inom en kvart så var vi i poolen. Emilia hann först ställa upp alla gosedjur i soffan på altanen. Detta tycker jag är riktigt gulligt! Vi badade länge och sedan blev det rester till middag. Kvällen tillbringades med kortspel och Emilia somnade själv denna kväll. Jag satte uppe till strax efter klockan elva. Somnade fort även denna kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar