tisdag 31 december 2019

Vecka 52 del 2

Fredag 27/12
Denna morgon vaknade vi runt åttatiden och vi frukost strax före klockan 09. Förmiddagen hade vi tänkt tillbringa med bad i poolen men fastighetsförvaltaren kom förbi strax efter det att både Emilia och Frida hade hoppat i poolen. Han skulle montera ett soltäcke som skulle spara energi vid uppvärmning av poolen.

Vi bestämde oss för att åka iväg och äta lunch på stan. Till min stora glädje åkte hela gänget med till bryggeripuben Big Blue Brewing som utsetts till det bästa bryggeriet i Florida. Mormor och jag tog totalt in två stycken beer flights, dvs. brickor med fyra stycken öl på varje. Det är ett bra sätt att få testa olika sorter tycker jag. Maten var bra. Emilia och jag byggde även torn av klossar på den lilla gräsmattan. Morfar och Emilia byggde också ett torn sen när jag gick för att dricka upp ölen.

Vi åkte hem efter lunchen då Emilia var sliten. Morfar och Frida bestämde sig för att åka och handla lite. Vi andra stannade hemma för att ha en lugn och skön eftermiddag. Först badade Emilia och mormor länge själv och sedan badade Emilia och jag.

När Frida och Oscar kom hem så lagade Frida asiatiskt till middag och Emilia åt rester från lunchen. Emilia somnade själv denna kväll och vi andra spelade kort.

Vi kom i säng runt klockan elva denna kväll. Det var varmt förutom i vårt sovrum och jag somnade rätt fort faktiskt.

Lördag 28/12
Denna morgon vaknade vi runt samma tid som igår men jag åt inte frukost förrän halv tio. Vi bestämde oss för att göra en utflykt till något som heter "Farmer's market". Frida och jag snabbduschade därför tillsammans för att spara tid.

Vi kom iväg strax efter klockan 10 och denna marknad låg precis bredvid den bryggeripub som vi besökte igår. Här sålde de grönsaker, frukt och en massa krimskrams. Vi köpte avokado, melon och lite morötter.

När vi kom hem så badade vi alla i poolen då det var varmt. Därefter åt vi lunch och den bestod mestadels av rester. Rester kan vara tråkigt men det är samtidigt väldigt smidigt för att det sparar tid.

Vid halv tre-tiden så bestämde sig vår familj för att göra en utflykt på egen hand då det kändes som att det fanns behov av att tillbringa lite tid på olika håll. Vi åkte till Cape Corals enda strand och den var vad vi i Sverige kallar en turistfälla. Det var en väldigt fin men konstgjord sandstrand. Den största behållningen var palmen där en familj med gröna papegojor hade slagit bo. Det var lite roligt att se. Efter denna utflykt så åkte vi till Starbucks och fikade. Det var mysigt att bara vara vi tre.

När vi var färdigfikade så åkte vi till Walmart och Publix och handlade det som behövde handlades. Allt som allt så tog detta ungefär tre timmar innan vi var hemma. Väl hemma igen så badade Emilia och jag länge. Morfar och Frida hämtade pizza som skulle komplettera de kycklingvingar som vi köpt på Publix och de kvarvarande resterna.

Jag nattade Emilia och hon somnade ganska snabbt. Vi andra spelade kort men efter ett tag så kom Emilia upp då hon vaknade av en mardröm. Emilia fick sitta med uppe under tiden som vi spelade klart och sedan la sig Frida och Emilia. Mellan halv tio och tio så gick mormor och morfar och la sig också. Jag satt kvar uppe och bloggade. Typ kvart över tid så kom Frida upp då det var varmt i vårt sovrum. Hon satte sig ute och kollade på Netflix och jag fortsatte blogga. Vid kvart i tolv så låg både Frida och jag i sängen och sov.

Söndag 29/12
Denna morgon hade vi i stort sett samma rutin som de tidigare dagarna. Vi åt frukost och sen duschade vi och förberedde oss för en utflykt. Denna dag bestod utflykten av en shoppingtur till Naples som ligger söder om Cape Coral.

Jag köpte en jacka från Tommy Hilfiger som det var lite drygt 60% rabatt på. Ett riktigt bra fynd om du frågar mig :-) Morfar köpte också en jacka från samma märke. Jag köpte även ett par småsaker och Frida handlade också lite men inte mycket. Lunchen åt vi i köpcentrets foodcourt men där hittade inte Emilia någonting som hon tyckte riktigt mycket om men det blev påfyllning av energi i alla fall.

Vi åkte hem när vi var klara med shoppingen. Därefter så badade vi i poolen. Alla utom mormor badade denna dag. Middagen bestod av rester.

Frida körde två tvättar denna dag. Först var det alla poolhanddukar och sedan blev det en vanlig 60-tvätt också. Detta gjorde hon under tiden som jag nattade Emilia. Emilia somnade själv denna kväll.

Vi spelade sedan kort. Första omgången vann jag överlägset :-) Sedan gick morfar och la sig. Vi andra hade också tänkt lägga oss men då Frida skulle ta en macka och Annika inte var trött så spelade vi lite mer kort. Det var jag som blev trött först och sa att det fick räcka med kortspel. Vid 23-tiden så låg alla i säng.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar