lördag 7 december 2019

Vecka 48 del 2

Fredag 29/11
Denna morgon var en vanlig morgon, dvs. jag går upp och gör mig i ordning för jobbet och sedan så väcker jag min familj. Därefter åker jag till jobbet med bussen, fast med den lilla knorren att jag tog bussen till mötesplatsen vid Jonsbol.

Denna dag hade jag telefonpass och det innebär att dagen allt som oftast går väldigt fort. Likadant var det denna dag. Det sköna med att jobba i telefon emellanåt är just att dagen går fort och att man får prata med alla trevliga kollegor runt omkring i landet.

Klockan 15 så slutade jag och då var det dags att gå till busstationen för att ta bussen till Jonsbol. Bussen var lite försenad till följd av halka på vägen. Väl på Jonsbol så tog jag bilen och körde till skolan för att hämta Emilia på fritids strax efter klockan 1540.

Emilia och jag var vid 1550 och sedan slappade Emilia ett bra tag i soffan faktiskt. Jag satte mig och spelade FM20 under tiden som jag ringde till Comhem för att förlänga mitt abonnemang i och med att de hade en Black Friday-kampanj. Kön var dock enorm... jag fick köplats 150!

Vid 1720-tiden så körde jag och Emilia till våra vänner Micke och Anna. Eftersom jag stod i kö till Comhem så kom jag fram under tiden som vi körde på Hammaröleden. Hade som tur är handsfree inkopplad och samtalet var färdigt strax efter det att vi hade parkerat.

Strax efter att vi kom till Micke och Anna så kom också Frida dit. Vi beställde pizza och kebab ganska så snabbt. Micke och jag gick och hämtade maten. Det var riktigt kyligt och det var skönt att hålla i de varma pizzorna. Efter att vi hade ätit så spelade vi ett frågesportsspel på tv:n och myste samtidigt med glögg, pepparkakor och lussekatter.

Vid halvnio-tiden så var det dags att åka hem. Väl hemma så gjorde vi Emilia klar för sängen och sedan så somnade hon ganska fort i sängen. Frida och jag satte uppe ett tag till men sedan la vi oss vid 23-tiden.

Lördag 30/11
Denna morgon så vaknade Emilia faktiskt inte förrän strax före klockan halv nio. Frida gick upp för att äta frukost och sedan skulle hon åka till Felicia för att pyssla. Jag sorterade tvätt och körde igång en maskin. Därefter så gjorde Emilia frukost till sig och sedan myste hon i soffan. Jag kopplade också av hemma i väntan på att tvätten skulle bli klar att hänga.

Jag packade ner kläder och det som Emilia skulle ha med sig till mormor. Omkring klockan ett så dök Frida upp tillsammans med gudfar Kalle. Vi åkte allihop ut till öa. Där hade mormor gjort lunch och vi åt med god aptit. Sedan fixade vi en del ärenden som mormor ville ha hjälp med.

Vid halv fyra så åkte Kalle, Frida och jag hem till Gösvägen. Frida skulle göra sig klar för kvällens fest och under tiden så kollade Kalle och jag på fotboll. Frida och Kalle hade tagit varsin cider härhemma då det var bestämt att jag skulle köra denna gång. Vi åkte till ICA Kvantum och hämtade maten för kvällen. Därefter åkte vi till Kasernhöjden och hämtade vår vän Daniel som skulle med till kvällens fest.

Runt klockan fem så var vi hos Erik och Felicia. Sedan fortsatte kvällen med alkohol för alla (förutom jag), massa mat och fika, musik, spel (Ticket to Ride) och en massa prat och skratt. Det var en riktigt trevlig kväll! Vi fick dock rapporter under kvällen om att Emilia hade blivit rejält förkyld.

Jag passade på att köra hem Fredrik och Karin vid kvart i ett. Jag var tillbaka hos de andra vid ett-tiden och då var det bara att gå in och hämta upp de andra som skulle med. Först körde vi hem Daniel och sedan åkte vi till McDonalds. Där köpte vi med mat som Kalle och Frida åt i bilen. Jag åt inte förrän jag kom hem till öa. Frida och Kalle var i säng typ kvart över två.

Men innan Frida var i säng så försökte vi väcka Emilia, då hon hade sagt när vi åt lunch tidigare under dagen att hon ville sova med oss. Emilia var dock extremt svårväckt så efter flera minuters försök avbröt vi och hon fick sova kvar i morfars säng.

När de andra var i säng så åt jag mina burgare och sedan så gick jag ner vid halv tre. Kollade lite på mobilen men somnade nog vid kvart i tre.

Söndag 1/12
Vid kvart i nio så vaknade jag och gick upp och då var redan mormor och Emilia uppe. Mormor berättade att Emilia hade hostat mycket under gårdagen. Emilia undrade varför vi inte hade väckt henne och jag berättade att vi hade försökt. Strax efter nio så var även Frida och Kalle upp och vi åt frukost tillsammans. Vi hade även tid att spela kort och det var roligt då det var ett tag sedan sist.

Vi åt lunch och vid halv två så åkte vi hemåt. Vi släppte av Kalle på Gösvägen och sedan åkte vi till våra vänner Cissi och Pim med familj. Det var sedan länge bestämt att vi skulle göra pepparkakshus idag och det var mysigt. Vi drack glögg och fikade under tiden som det pysslades i köket. Barnen tröttnade dock och gick upp och lekte istället.

Efter ett par timmar så åkte vi hem och lämnade av de nymonterade pepparkakshusen och hämtade Kalle. Vi hade insett att det skulle bli vabb imorgon eftersom Emilia hade feber och var rejält förkyld. Frida släppte av mig på jobbet så att jag skulle kunna hämta min jobbdator. Under tiden som jag hämtade den så släppte de andra av Kalle vid tåget.

Därefter så hämtade Frida och Emilia mig. Vi åkte till Micke och Anna för att hämta svärfars bil. Det innebar att Emilia och jag tog vår bil hem. Frida åkte och handlade lite på Coop. Under tiden som Frida handlade så passade Emilia på att duscha.

Denna kväll åt vi rester till middag. Frida och Emilia åt köttfärssås men antingen vitkål eller spaghetti. Jag fick faktiskt äta upp Emilias kebab då hon hellre ville ha köttfärssås. Vi kollade på Youtube under tiden som vi åt.

Emilia hade svårt att somna så Frida gick upp och la sig. Emilia somnade dock fort så Frida kom ner och vi drack te tillsammans. Vid 22-tiden så gick både Frida och jag upp och la oss. Vi somnade båda två väldigt fort denna kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar