söndag 15 december 2019

Vecka 49

Måndag 2/12
Denna morgon låg familjen kvar i sängen till strax före klockan åtta. Emilia och jag skulle vara hemma hela dagen eftersom Emilia var rejält förkyld. Frida åkte till jobbet strax före klockan nio. Emilia och jag tog det lugnt. Vi åt frukost och hade en ganska lugn dag hemma rent generellt.

Emilia kollade på den gamla tv-serien Bumbibjörnarna under dagen. Hon spelade även lite Star Stable idag men inte jättemycket. Jag spelade också lite FM20 under tiden som jag gjorde en massa annat. Det är rätt gött att kunna spela lite så där under tiden som det går att göra annat. Jag tvättade ett par maskiner för att få bort all tvätt.

Från början hade vi tänkt att farmor skulle komma idag men eftersom Emilia var sjuk så fick inte farmor komma hit för läkaren. Tråkigt men väldigt förståeligt! Detta eftersom farmor skulle opereras på tisdagen här i Karlstad. Emilia var rejält snorig och hostig idag, dock var febern borta.

Under dagen så gick jag även genom våra kortstrumpor inför USA-resan. Emilia hade massor av strumpor som var för små och dessa rensade vi bort. Jag tog fram rejält med strumpor åt oss alla.

Emilia och jag kollade lite på Youtube också och Emilia åt grillkorv med bröd. Därefter så nattade jag Emilia och läste för henne. Frida hade åkt till Wicci efter jobbet och hon kom under tiden som vi läste. Efter läsningen så åt Frida och jag middag. Vi åt kokkorv med bröd.

Vi kollade lite på tv och sedan gick Frida upp för att lägga sig. Jag var uppe ett litet tag till. Vid 22-tiden så låg hela familjen i säng.

Tisdag 3/12
Denna dag vabbade Frida med Emilia och jag åkte till jobbet som vanligt. Denna arbetsdag gick mestadels åt till att jobba med intranätet. Det finns väldigt mycket att göra med intranätet och mina kollegor har fått i uppgift att hjälpa till med att skriva en del texter åt mig. Detta för att jag inte har tid att göra allt själv.

Eftersom Emilia inte hade varit på skolan igår så beslöt Frida och jag att vi skulle testa ridning idag för att se om Emilia orkade med det. Om hon skulle orka det så var vår förhoppning att hon skulle orka med skola imorgon.

Jag var hemma strax före halv fyra. När jag kom hem så berättade Emilia att Nissen hade bussat efter att jag åkt till jobbet. Hela julgranen hade tydligen varit full med toalettpapper!

Väl på ridningen så var det Ville som gällde som dagens häst. Emilia och Frida gjorde i ordning hästen och det gick bra. Ridningen som helhet gick rätt så bra idag faktiskt. Emilia var dock lite rädd för att galoppera.

Emilia duschade denna kväll eftersom hon hade haft ridning och vi åt middag tillsammans. Det var en mysig kväll och jag packade även för två dagar i Stockholm. Eftersom jag skulle åka tidigt på morgonen så sov jag i Emilias säng denna natt.

Onsdag 4/12
Denna morgon ringde klockan strax efter fyra och det var bara att gå upp och fixa sig i ordning. Det som skiljde denna taximorgon från andra var att taxin faktiskt inte kom förrän halv sex och det gjorde att jag hade tjugo minuter extra att förbereda mig och ta det lite lugnt.

Taxiresan gick snabbt och denna morgon så åkte mamman till en av Emilias klasskamrater med i samma taxi. Det var första gången jag åkte med Elin men jag har åkt med flera andra föräldrar tidigare :-)

Tågresan gick bra och den sena avfärden gjorde att det bara var att gå ombord på tåget direkt. Jag slapp alltså vänta på perrongen. 👍 Tågresan gick riktigt bra och denna morgon åt jag frukosten rätt snabbt då jag hade en del att jobba med. Efter någon timme så kom det efterlängtade videosamtalet från Frida och Emilia. Emilia var inte jätteladdad för skola men hon skulle testa. Emilia berättade och visade (via video) att Nissen hade busat även denna gång. Denna morgon var det galgar att upphängda i granen. Jag tror att Nissen hade lurpassat på att jag skulle åka och att han gjorde det så fort som jag hade gått ut genom dörren...

Tåget var framme i tid så jag hann gå till hotellet och lämna av resväskan innan det var dags att åka tunnelbana till jobbet. Innan lunch så deltog jag i en workshop om diskriminering. Det handlade om att ta fram aktiviter för att motverka detta på vår arbetsplats.

När denna workshop var slut så anslöt jag till de andra fackliga. Resten av dagen gick åt till intressanta diskussioner om framtidens organisation och arbetsvillkor. Vid halv fyra så åkte vi till stan och checkade in på hotellet. Det blev också en snabb förfest på hotellet innan det var dags för julbord.

Jag hann dock med att ringa ett videosamtal till Emilia och hon berättade att fritids hade fått ringa till mormor så hon hade fått hämta Emilia lite tidigare än planerat. Emilia hade en riktigt jobb hosta och hon berättade att hon skulle vara hos mormor imorgon.

Julbordet åt vi ombord på M/S Vindhem. Båten la ut vid 1830 och maten var helt okej. Jag måste ju dock säga att julmat inte är jättesexigt och att jag hellre hade ätit en vanlig middag med tre-rätters. Vi var tillbaka vid kaj strax efter klockan 22. Då blev det en promenad till hotellet och där avslutade jag kvällen med att se på de sista 30 minuterna av derbyt mellan Liverpool och Everton.

Hann som tur är även med att prata med Frida och hon berättade att Emilia hade haft riktigt jobbig hosta. Emilia hade somnat jättefort denna kväll. Det var nog skönt för vår lilla flicka. Jag somnade också riktigt fort ;-)

Torsdag 5/12
Denna morgon vaknade jag rätt utvilad men fortfarande rätt så mätt efter julbordet. Det blev inte jättemycket till frukost denna dag. Efter att jag kom tillbaka upp till rummet efter frukosten så pratade jag med Emilia på video. Det är alltid lika mysigt att få prata med henne. Därefter gick jag ner till lobbyn och checkade ut. Jag lämnade dock kvar väskan och sedan så åkte vi i samlad trupp från hotellet ut till jobbet i Solna.

Denna dag jobbade vi fortsatt med de strategiska frågor om hur organisationen ska se ut framöver. Det var dock tydligt att vissa var väldigt rädda om att förlora sin positioner och det är tråkigt då jag tror att det hindrar ett optimalt arbete.

Eftersom vi faktiskt var klara lite tidigare än beräknat så kunde jag boka om min tågresa hem till Karlstad. Det innebar att jag kunde vara hemma kvart i sju istället för klockan åtta. Alltid något!

Emilia var ju på öa hos mormor och därför så packade jag om min jobbväska och tog vår bil ut till öa sen. Eftersom Emilia inte mådde bra så skulle hon vara hemma från skolan även på fredagen. Av denna anledning hade vi bestämt att jag skulle natta Emilia och sova kvar på öa. Emilia, mormor och jag åt middag tillsammans och därefter nattade jag henne.

Frida var på Ken Ring denna kväll tillsammans med Felicia och hade det trevligt. Jag satt uppe med mormor och vid 22-tiden blev det dags för mig att lägga mig. När jag kom ner och la mig så sov Emilia djupt men hon började mumla en hel del i sömnen när jag väl lagt mig ner. Undrar vad hon egentligen drömde då? Jag somnade riktigt fort denna kväll bredvid Emilia.

Fredag 6/12
Jag sov riktigt skönt denna natt men jag vaknade ett par gånger av att Emilia snarkade rätt rejält. Det är inte konstigt med tanke på hur förkyld hon är. Klockan kvart i sex ringde klockan och jag gick upp och duschade och gjorde mig i ordning för jobbet. Vid tjugo i sju så satte jag mig i bilen och åkte in till Gösvägen där jag lämnade bilen för Fridas räkning. Därefter blev det en busstur till stan som vanligt och denna busstur lyssnade jag på musik.

Denna arbetsdag kan sammanfattas med en enda sak: MÖTEN!

Vid kvart över fyra så var jag klar med detta och anslöt mig till mina kollegor som satt i fikarummet och redan hade hunnit börja förfesta. De bjöd på bubbel och det var gott med ett glas ;-)

Strax efter klockan sex så gick vi till Karlstad CCC där vi skulle ha julbordet. Hälsade på och pratade med en massa kollegor. Sedan blev det två vändor med julmat, två vändor med glass och en vända till  det vanliga efterrättsbordet. Jag måste säga att glassen var sjukt god och utan tvekan den bästa glassen i Karlstad.

Då det hade varit en intensiv vecka med lite sömn så såg jag till att vara hemma vid halv elva. Satt uppe i en knapp halvtimme till och sedan blev det dags att krypa ner i sängen. Jag var trött och somnade väldigt fort.

Lördag 7/12
Denna morgon vaknade vår lilla familj vid halv åtta. Frida skulle jobba denna dag så hon åkte hemifrån vid kvart i nio. Emilia och jag åt frukost för vi skulle på teater idag vid ett-tiden. Efter frukost så blev det dags för oss att duscha. Jag hann även med att sortera tvätt och tvätta Emilias sängkläder. Vi tvättade hennes sängkläder idag för att hon skulle ha en nybäddad säng när vi kommer hem från USA.

Klockan 1230 tog vi bussen till stan Emilia och jag. Vid kvart i ett var vi framme vid Tempelriddaren där vi skulle se Prinsessan och hennes rockband. Det var en liten småmysig teater. Efter teatern så gick vi till McDonalds och åt en sen lunch. Vi gick sedan för att fixa ett par ärenden innan det blev dags att åka hem med bussen.

När vi kom var det dags att hänga nästa tvätt och sedan slog jag ner mig i soffan för att se på dagens Liverpool-match. Segertåget rullade vidare för mitt lag och det är skönt.

Emilia och jag åt rester till middag, då vi var slitna båda två. Vi såg även ett par klipp på Youtube. Frida var iväg på julfest och hade förhoppningsvis trevligt tillsammans med sina kollegor. Jag nattade Emilia strax efter klockan åtta och då satte jag mig för att jobba i några timmar. Tråkigt men nödvändigt... Frida kom hem vid halv tio och då hon var sliten så gick hon upp och la sig. Jag jobbade till halv tolv denna kväll och sedan gick jag också upp och la mig. Är helt säker på att jag somnade fort.

Söndag 8/12
Denna dag vaknade Emilia vid halv åtta och gick ner. Jag kunde inte somna om så gick också ner. Vid åtta-tiden åkte jag till ICA för att handla bröd och ägg. Hade även lyxat till det med färska frallor. När jag kom hem så Frida och jag frukost ihop. Det är alltid mysigt att få göra det.

Frida och jag duschade sedan och vid kvart över elva så kom mormor till oss. Idag skulle Emilia, Frida, mormor och jag se på ännu en teater. Vi skulle se LasseMajas detektivbyrå och Hamletmysteriet på Karlstad CCC. Det var ganska mycket folk och en rätt så mysig teater.

Efter teatern så åkte vi till Bergvik där vi skulle äta lunch tillsammans med morfar. Vid 15-tiden så åkte vi hemåt. Idag så började jag med att tömma vår elektronik, dvs. våra iPads och mobiler, på gamla foton och filmer inför USA-resan. Frida kom inte hem förrän klockan fem då hon fikade med en kompis.

Frida gjorde köttfärssås och spaghetti till middag. Emilia gick sedan upp för att lägga sig eftersom det var dags för skola igen. Hon har saknat skolan men har samtidigt rejäl resfeber... hon kunde inte somna riktigt så jag gick upp och la mig. Hade med datorn för jag passade på att spela lite FM denna kväll i sängen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar