söndag 19 januari 2020

Vecka 2 del 2

Fredag 10/1
Denna dag jobbade jag hemma så det innebar att morgonen gick åt till att göra i ordning Emilia och köra henne till skolan. Frida körde till jobbet och sedan tog jag bilen från Bergvik och åkte hem. Det var bitvis lite halt och det var en nyttig upplevelse. På morgonen hade kaffemaskinen strulat och det hade Frida lite panik över men jag lyckades fixa det när jag kom efter bilturen.

Hemmajobbet denna dag bestod av mejl men framför allt så var det enda långt Skype-möte mellan 09 till 16. Eftersom Emilia somnade sent så hämtade jag henne redan klockan 1320 när skolan slutade.

Klockan 16 efter mötet så passade jag på att duscha och umgås med Emilia. Hon kollade lite på paddan och lekte lite. Klockan 1730 hämtade vi Frida på jobbet. Därefter så handlade vi på Coop och ikväll skulle vi äta tacos till middag.

Det var riktigt gott med tacos då det är någonting som jag faktiskt saknade när vi var i USA. Det märktes att familjen var sliten då vi var lite stingsliga. Vid halv nio-tiden så nattade vi Emilia. Denna kväll somnade hon ganska snabbt men Frida gick upp tidigt då hon sov dåligt natten till idag. Jag stannade dock uppe till klockan elva faktiskt. När jag väl la mig så somnade jag riktigt snabbt!

Lördag 11/1
Denna morgon visade sig verkligen att vi var trötta och mer slitna än vad vi trott. Detta då vi faktiskt inte vaknade förrän klockan 10! Alla tre sov länge denna dag alltså. Det blev av förståeliga skäl en sen frukost och sedan duschade Frida och jag.

Klockan 13 åkte vi och hämtade vi Micke och Anna. Jag körde till Orrholmen men därifrån så körde Frida. Vi åkte till Hemmakväll och köpte godis. Det blev några olika sorters lösgodis kan jag säga. Därefter åkte vi till ICA. Emilia och jag stannade kvar i bilen och gick in ett tag efter de andra. Detta då Emilia ville smyga lite. Vi blev upptäckta efter ett tag :-)

Väl hemma så blev det godisätande, socialt umgänge, brädspel, Mario Kart och tacos till middag. Fast kanske inte nödvändigtvis i den ordningen :-) Strax före klockan 20 körde Frida hem dem och Emilia förberedde sig för att sova. Det innebar att jag kunde se de avslutande 25 minuterna av Liverpools match.

Emilia somnade själv denna kväll och det var skönt. Jag hängde i soffan under kvällen och ringde även till SEB för att fixa ett par saker med Emilias bankkonto. Allt löste sig smidigt. Vid elva-tiden så gick jag och la mig. Frida hade gått och lagt sig strax innan. Låg och surfade lite grann innan jag kunde somna för vi hade ju sovit länge...

Söndag 12/10
Denna morgon hade jag ställt klockan på 08 för att försöka vrida rätt Emilias dygnsrytm. Emilia och jag gick upp då men Frida fortsatte att sova eftersom hon var vaken fyra timmar under natten. Jag åkte och handlade ett par saker på ICA under tiden som Emilia låg i soffan och tittade på film.

Ingen av oss var egentligen sugen på frukost men Emilia åt den klockan tio och tur var väl det för hennes kompis Liv kom klockan elva. Eftersom Frida sov så gick de till Liv och lekte.

Frida vaknade kvart i tolv när jag var uppe och hängde tvätt. Frida och jag åt en sen frallfrukost och detta gjorde att vi åt en sen lunch bestående av tacos-rester. Frida och jag ägnade dagen åt att plocka i ordning och tvätta.

Liv och Emilia kom hit vid 14-tiden och de lekte till klockan 17. Då följde vi med henne hem för att vi skulle få lite frisk luft. Därefter åt vi middag i soffan och kollade på Youtube. Frida la sig tidigt denna kväll (samtidigt som Emilia) och jag la mig vid 22-tiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar