söndag 26 januari 2020

Vecka 3

Måndag 13/1
Emilia hade glömt sina byxor hos sin kompis igår så jag skickade ett meddelande till hennes föräldrar som såg till att kompisen hade med sig dem till skolan. Promenaden till bussen var kylig och jag höll på att halka när jag skulle gå på bussen.

Arbetsdagen var det inte mycket att orda om faktiskt. Inte mer än att många kollegor var glada att se mig. Denna dag gick fort och jag slutade klockan halv fyra.

Klockan fyra var jag på fritids för att hämta Emilia men hennes fröken var kvar så Emilia och jag pratade lite grann med henne. Strax efter 1630 var vi hemma. Emilia ville ha varm choklad så det fick hon till mellanmål. Emilia hann knappt dricka upp den innan grannbarnen Nell var här och hämtade henne för hon vill leka med Emilia.

Denna kväll blev det rester till middag. Frida var hemma vid halv sju och hon hade med sig ett tyngdtäcke som hon hade köpt. Fridas förhoppning är att det ska hjälpa henne att sova bättre. Eftersom hon inte visste hur hon skulle reagera så kom vi överens om att hon skulle sova i Emilias säng under veckan.

Emilia kunde inte somna så jag gick upp och la mig bredvid henne i vår säng. Emilia var orolig inför tisdagens ridning. Jag spelade lite FM i väntan på att hon skulle somna. Frida kom även upp med en macka till mig. Vid 22-tiden så släckte jag lampan och somnade rätt snabbt bredvid Emilia.

Tisdag 14/1
Denna morgon var riktigt kall men skiljde sig inte så mycket från en vanlig jobbmorgon. Jag jobbade till klockan tolv idag. Sedan tog jag bilen från bytespunkten och åkte till ICA för att köpa lite moralhöjande fika till Emilia inför ridningen.

Jag åt lunch hemma innan jag hämtade Emilia klockan 1320. Hon blev nöjd över att få äta en kanelbulle innan ridningen. Emilia hann vila lite innan det var dags att åka till ridningen.

Morfar kom och tittade också. Till Emilias stora glädje och vår, så gick dagens ridning riktigt bra. Min kära dotter har ibland en förmåga att göra problem av sådant som inte har hänt ännu.

Efter ridningen så åkte Emilia och jag till Bergvik för att hämta Frida. Väl hemma så duschade Emilia och sedan åt vi rester till middag. Denna kväll var Emilia trött så hon somnade själv i stora sängen.

Frida och jag ägnade oss åt att klippa hennes hår och sedan duschade hon och la sig. Jag var uppe ett litet tag till och fixade disken och sedan la jag mig hos Emilia.

Onsdag 15/1
Denna arbetsdag och morgon skiljde sig inte nämnvärt alls från de vanliga jobbdagarna. Det är dock en sanning med modifikation då Fridas arbetsgivare begärde sig själva i konkurs. Detta gjorde både henne och hennes kollegor väldigt oroliga eftersom mycket var oklart.

Morfar hämtade Emilia idag när skolan slutade. Jag var hemma till klockan 17 och då åkte morfar hem. Denna kväll åt vi grillkorv med bröd till middag och kollade på ett avsnitt av Sverige Mästerkock. Emilia kom ner för hon kunde inte sova så jag gick upp även upp denna kväll och la mig hos henne.

Torsdag 16/1
Morgonen var inte något annorlunda jämfört med de andra. Väckte Emilia och Frida som vanligt och sedan var det en vanlig bussresa till jobbet.

Hela denna arbetsdag tillbringade jag tillsammans med en gammal kollega som nu jobbar på Statens Servicecenter. Vi diskuterade en massa olika saker, tankar och strategier. Vi åt även lunch på Street Friends på Mitt i City.

Klockan 16 hämtade jag Emilia på skolan och sedan gick vi hem. Väl hemma så fick Emilia varm choklad och lite fika. Morfar kom förbi en liten sväng men Emilia var upptagen på toa. Emilia åt rester till middag och sedan nattade jag henne.

Frida och jag åt hemlagad pizza till middag och kollade lite på tv tillsammans. Därefter gick Frida upp och la sig hos Emilia som inte hade somnat och jag la mig i Emilias säng eftersom jag skulle upp tidigt till Stockholm nästa dag. Jag somnade fort när jag väl släckte.

Fredag 17/1
Denna morgon ringde klockan 0400 och jag var trött när jag gick upp. Klockan fem kom taxin och denna morgon var vi inte många som åkte med i taxin. Fick vänta lite i vänthallen innan det var möjligt att gå ombord.

Frukosten serverades strax efter klockan sex och jag åt denna ganska fort. Därefter jobbade jag och lyssnade på musik ända till dess att Emilia och Frida ringde mig. Det var mysigt att prata med dem. Resten av tågresan flöt på bra och vi var framme strax innan tidtabellen sa att vi skulle ha varit framme. Därefter blev det en rask promenad mot tunnelbanan.

Jag lyssnade på Taylor Swift för jag har bestämt mig för att lyssna igenom alla hennes album några gånger innan Emilia och jag ska se henne i Oslo. Jag var framme i Solna redan kvart i nio och jag hann ha ett kort möte med min ordförande innan det var dags för det riktiga mötet vid halv tio.

Dagens möte höll på till halv ett och det var ett mycket intressant möte! Vi diskuterade ett antal saker och efter mötet var det dags för ett toabesök. Vid ett-tiden var jag tillbaka på Stockholm central och jag bestämde mig för att det fick bli lunch på Max.

Klockan 14 gick tåget hem till Karlstad och min tanke var att jobba men jag somnade faktiskt och sov bort stora delar av denna tågresa. Frida och Emilia hämtade mig i stan strax före halv sex. De hade haft biomys och sett på filmen Frost 2. Det är kul när mina flickor gör saker tillsammans.

Frida körde hem oss och sedan åkte Frida iväg på tjejkväll. Emilia och jag hade mys hemma. Vi kopplade av, både på egen hand och tillsammans. Vi åt rester till middag. Jag läste sedan för Emilia och hon somnade själv denna kväll. Frida var hemma innan klockan tio och sedan pratade vi lite. Därefter gick vi upp och la oss vid halv tolv. Denna kväll vet jag att jag somnade fort!

Lördag 18/1
Denna morgon sov vi till kvart i åtta. Frida hade ställt klockan för hon skulle jobba idag. Emilia och jag gick upp samtidigt. Vi åt inte frukost tillsammans idag. Frida åt först men Emilia och jag åt senare idag. Efter frukosten så gjorde jag rent avloppet i badrummet uppe och det tog tid.

Morfar kom förbi sen och jag hjälpte honom med hans nya dator. Han tog en kopp kaffe och pratade lite med Emilia. När vi var klara med datorn så åt Emilia och jag rester till lunch. Därefter så duschade både Emilia och jag.

Vi tog bussen till stan vid halv fem för att sedan åka vidare med bussen till Bergvik. Vi skulle träffa Frida och köpa nya slalompjäxor till Emilia. Vi hittade ett fint par på Stadium. Därefter gick vi tillbaka till Fridas jobb och hängde med henne fram till dess att butiken stängde.

Sedan åkte vi hem men allra först åkte vi till pizzerian och köpte en kebabtallrik till Emilia. Frida och jag åt korv och stuvade makaroner till middag. Hela familjen kollade på Youtube tillsammans.

Jag nattade Emilia och sedan åkte jag till ICA för att köpa ett par saker som vi saknade. Smidigt att kunna ta bilen själv. Det var inte många personer i butiken denna kväll. Jag åkte hem och sedan drack Frida och jag en kopp te innan vi gick och la oss. Det roliga var att Emilia faktiskt somnade själv denna kväll!

Söndag 19/1
Denna morgon hade jag ställt klockan på tjugo över sju för morfar skulle komma förbi. Han skulle åka till Göteborg och Landvetter så jag följde med honom till järnvägsstationen. Därefter skulle vi få hans bil till dess att han kommer hem. Jag åkte till ICA och köpte frallor.

Väl hemma så åt vi frukost tillsammans. Sedan gick hela dagen fram till lunch åt Fridas tenta. Hon gjorde tentan och jag kopplade av. Emilia slappade och lekte. Klockan 14 var det dags för lunch och sedan åkte Frida till stan för att göra naglarna. Tyvärr var hennes tid dubbelbokad så hon åkte till vår kompis Wictoria istället.

Emilia höll sig faktist sysselsatt och lekte stora delar av dagen. Jag var faktiskt sliten och tillbringade sedan en stor del av dagen i tv-soffan och tittade på fotboll. Men jag hann även med att tvätta ett par maskiner idag. Denna var det dags för en av säsongens höjdpunkter och det var matchen mellan Liverpool och Manchester United. Liverpool vann som tur var! :-)

Vi åt rester till middag och kollade faktiskt på ett Youtube-klipp också. Kvällen försvann fort iväg och jag var i säng vid tio-tiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar