måndag 20 april 2020

Vecka 13

Ja, tiderna är inte helt normala nu så jag ligger efter med bloggen. Här kommer en kort sammanfattning av vecka 13.

Måndag 23/3
Jag jobbade hemma hela dagen idag och den bestod av möten fram till klockan 1630. Frida blev tyvärr uppsagd eftersom Corona-viruset hade påverkat hennes arbetsgivare rejält. Detta innebar att hon hämtade Emilia klockan 15 på fritids.

Tisdag 24/3
Idag var jag på jobbet och jobbade. Frida hämtade Emilia klockan 1320. Jag var hemma till klockan 16 så att jag kunde vara med på Emilias ridning. Ridningen gick mycket bra idag.

Onsdag 25/3
Denna förmiddag tillbringade Frida på Bergvik tillsammans med sin mamma. Hon hämtade sedan Emilia klocka 1320. Jag var hemma halv fem idag. Strax efter att jag hade kommit hem så tog Frida och jag en promenad.

Torsdag 26/3
Denna morgon gick jag upp som vanligt för att göra mig i ordning. När jag skulle ta på mig efter duschen så fick jag plötsligt ont i hela kroppen, huvudvärk, feber och illamående. Det var bara att lägga sig i sängen ett tag till. Jag gick ner för att säga hej då till Emilia innan hon skulle till skolan.

Jag var uppe ett tag till och sedan när Frida åkte till sin mamma så la jag mig och sov bort hela förmiddagen. Emilia och Frida kom vid halv två efter skolan. Jag gjorde inte så mycket denna dag. Till middagen så såg vi på finalen av Sveriges mästerkock. La mig strax efter att Emilia hade lagt sig denna kväll.

Fredag 27/3
Även idag var jag sjuk och denna dag var likadan för mig som igår. Frida var hos Wicci på förmiddagen. Vi hämtade Emilia på fritids halv tre och sedan åkte vi till biblioteket för att lämna tillbaka ett par böcker som Emilia hade lånat.

Lördag 28/3
Jag var sjuk även idag. Frida var och fixade naglarna och fötterna på förmiddagen. Emilia var hos Nell lekte en stor del av dagen. Frida var hemma till halv ett och då kom Erik och hans bror förbi och hämtade en kökssoffa som brodern och frun skulle ha. Strax därefter så fick Frida åka ut till öa för att vara teknisk support då hennes pappa hade kopplat fel i routern... Dagen försvann fort eftersom jag inte mådde bra.

Söndag 29/3
Förmiddagen tillbringades på samma sätt som igår eftersom jag fortfarande var sjuk. Frida var hos Wicci på förmiddagen. Emilia var hemma men jag gjorde pasta och skinksås till lunch.

Emilia var ute och lekte från 1330 till 1730. Frida och jag hann med att handla under tiden. Även denna kväll lade jag mig tidigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar