torsdag 2 april 2020

Vecka 12

Vi får hoppas att det blir normala tider snart så att jag kan blogga utförligt igen!

Måndag 16/3
Det märks att den rådande Corona-pandemin påverkar resandet för det var i stort sett inga medresenärer på bussen denna morgon. Jag jobbade på kontoret fram till lunch och sedan åkte jag hem för jag skulle ha ett möte hemma efter lunch.

Jag hämtade Emilia klockan 1615 och sedan kom Frida hem. Vi tog en promenad i det vackra vårvädret när vi kom. Det var skönt att ta en promenad i solskenet.

På kvällen så åkte jag till ICA och handlade lite grann. Frida var trött så hon gick och la sig klockan halv nio med Emilia. Jag var uppe någon timme till.

Tisdag 17/3
Jag jobbade hemma idag och det var bekvämt. Dock måste jag säga att det är tudelat att jobba hemma. Det är smidigt och bekvämt men samtidigt saknar jag kollegorna och rent tekniskt är det sämre att jobba hemma. Detta då jag saknar dubbla dataskärmar.

Jag hämtade Emilia när skolan slutade 1320. Sedan kom Frida hem och hämtade oss så att vi kunde åka till ridningen. Ridningen gick bra idag. På kvällen borstade Emilia tänderna med ett rött färgpiller som hon fått av tandsköterskan. Emilia hade svårt att somna så Frida la sig klockan 21.

Onsdag 18/3
Frida var hemma och vabbade med Emilia idag då Emilia klagade på att hon hade ont i magen. Jag jobbade i stan och åkte hem med morfar. Vi tog vägen om skolan för att hämta Emilias mattebok.

Jag körde in vår bil sedan så att Frida och jag kunde montera skidboxen. Vi började packa skidkläder och sånt hemma. Gudfar Kalle kom till oss när jag nattade Emilia så de kramades lite och sedan somnade hon snabbt.

Torsdag 19/3
På förmiddagen så var Frida och Kalle på stan och fixade lite. Jag packade en del och förberedde dagens lunch. Det blev korv och makaroner till lunch. Emilia mådde bra idag så hon var på skolan. ag hämtade henne när skolan slutade.

Vi åkte hem sedan och fyllde bilen med all packning. Vid 14-tiden så var vi på väg :-) Vid halv fem så var vi på plats i lägenheten i Branäs och då packade vi ur bilen. Därefter gjorde vi oss hemmastadda och firade med champagne till middagen!

Fredag 20/3 - Lördag 21/3
Dessa dagar kan sammanfattas med att det var fantastisk skidåkning i vackert och soligt väder. Vi åkte många olika backar, fikade ett par gånger i toppstugan och hade det riktigt bra. Båda dagarna var vi ute i backen strax efter klockan 09. På fredagen så åkte vi till 1745 och på lördagen så åkte Emilia och jag till 1830. Kalle gav sig lite strax innan oss på lördagen.

Vi åt god mat, drack gott och hade det trevligt. Dock måste jag säga att jag sov dåligt... Emilia hann även med att göra en del läxor, vilket var behövligt.

Söndag 22/3
Vi hade förberett en del packning redan kvällen före och det gjorde att vi såg till att packa ut mycket i bilen direkt efter frukost. Vid kvart i tio så var vi ute i backarna och åkte. Frida och mormor checkade ut och åkte ner till dalen där de satte sig.

Emilia, Kalle och jag åkte först uppe på toppen innan vi också åkte ner till dalen (via "långsvängen"), fast vi gjorde det med skidor :-) Vi tog några åk innan det var dags för lunch. Det blev pizza till lunch och strax efter klockan 13 så åkte vi hemåt.

Väl hemma så packade vi ur bilen och sedan tog vi det lugnt hemma. Kalle åkte till sin bror med familj. Frida och jag började packa upp allt bagage och kvällen blev tidig för oss alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar