torsdag 23 april 2020

Vecka 14

Kan inleda med att säga att jag var hemma från jobbet och var sjuk nästa hela denna vecka. Vet inte om det var en kombination av vanlig förkylning och influensa eller om det var Corona. Var det viruset på C så hade jag dock ändå det rätt bra faktiskt. Men jag tror inte att det var Corona måste jag faktiskt tillägga.

Måndag 30/3
Emilia cyklade till skolan med Mio och Frida mötte upp på cykel när skolan slutade vid 1320. Jag gick ut och tog en promenad. Emilia var hos Nell och Mio och lekte. Frida var en sväng hos Wicci på kvällen och sedan tog vi av takboxen.

Tisdag 31/3
Emilia cyklade till skolan med Mio och Frida mötte upp på cykel när skolan slutade vid 1320. Jag var med på ridningen. Denna ridning gick mycket bra bra. Emilia fick upp sin häst i galopp :-)

Onsdag 1/4
Frida och Annika åkte till Ullared morgonen, Emilia gjorde sig ordning för skolan och sedan cyklade hon till skolan med Mio och sen cyklade hon hem själv. Jag sov bort hela förmiddagen typ. Emilia gick till Nell efter skolan och var hemma vid 1830. Emilia hann även med att fika där. Hon åt middag hemma med mig och sedan ringde vi till Frida och sa godnatt.

Torsdag 2/4
Emilia cyklade till skolan med Mio även denna morgon och hon cyklade hem själv. Under tiden som hon var på skolan så sov jag och spelade även lite Football Manager.

Frida och Annika var på Ullared även idag men de var hemma strax innan det var dags för middag och det gladde Emilia. Emilia vill allra helst att hela familjen är hemma när det är dags för nattning.

Fredag 3/4
Emilia cyklade till skolan med Mio och hem själv. Frida var hos en kompis på dagen och jag var faktiskt tvungen att vara med på ett par krismöten idag. Det hade hunnit hända mycket på jobbet sedan jag blev sjuk... Kvällen tillbringade vi framför tv:n och vi tittade på den nya versionen av Jumanji. Vi unnade hos köpmat idag. Emilia åt kebab och Frida och jag åt asiatiskt till middag.

Lördag 4/4
Denna dag skulle Emilia vara hos mormor och morfar. Emilia blev hämtad av morfar strax innan klockan 09. Frida och jag hjälpte sedan Micke och Anna att flytta hela dagen. De bjöd på pizza till lunch. Vid halv fem-tiden åkte vi därifrån och då var vi hyfsat möra i kroppen.

Vi åkte till öa sen för att äta middag hos mormor och morfar sen samt för att hämta Emilia. När vi kom hem så tittade vi på uppföljaren till Jumanji.

Söndag 5/4
Denna morgon åkte jag och köpte frallor och Frida gjorde juice. Vi åt en lugn mysfrukost hemma och denna dag blev väldigt lugn. Vi tog en lång promenad till Hammars udde och sedan så gjorde vi faktiskt inte så mycket annat. En lugn och skön söndag helt enkelt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar