lördag 25 september 2010

Emilia är 3 veckor

Idag blev vår lilla dotter Emilia 3 veckor! Tiden har gått väldigt fort och det har varit en fantastiskt spännande tid :-)

I morse klockan två var vi uppe och gav henne mat. Under tiden som Emilia åt så tittade mamma och pappa på väldigt intressanta dokumentärer om fiske i Australien. Det annorlunda med dessa dokumentärer var att efter programmet så kunde man besöka deras hemsida och ladda ner faktablad om resmålen. Kanske nåt för TV4 att ta efter?

Men åter till Emilia. Efter det att hon ätit mat så sov vi vidare fram till klockan halv sju, för då var det dags igen för nästa måltid. Hon är allt hungrig min lilla dotter. Då tittade vi på ett program som var lite som Vem vill bli miljonär, fast det handlade om att kunna sjunga låttexter som i karaoke och sedan kunna sjunga de delar av texten som saknades. Är helt övertygad om att detta program kommer att komma till Sverige. Emilia var inte riktigt övertygad om att det var ett bra program utan hon somnade ganska snabbt. Detta tackar mamma och pappa för!

På förmiddagen så åkte vi ut till Emilias mormor och där har vi tillbringat hela dagen. Emilia fick träffa sin morbror Fr och hans fästmö K. Emilia fick en jättefin klänning/tunika och byxor av dem. Tack så mycket för den fina presenten! Mormor hade gjort en äppelkaka och den måste ha varit väldigt god eftersom alla satt tysta och åt stora portioner :-) Min kära dotter uppskattade hellre att få sova, så hon bestämde sig för att sova - och det gjorde hon länge.

Lite senare så kom våra goda vänner E & Fe på besök. Av dem fick Emilia en jättefin body och ett par snygga byxor. Hon kommer nog att bli ett riktigt modelejon vår unga dotter :-) Det som även var roligt var att min kära fru fick en present av hennes arbetsgivare. Måste säga att det känns bra när min fru får uppskattning för det fina och bra jobb som hon gör. Fe satt och stirrade mycket på lilla Emilia. Om jag gissar rätt så tror jag att Fe gärna hade petat på lilla Emilia för att få henne att vakna. Lugn Fe  - du kommer att få passa henne så mycket du vill!

En liten stund senare så kom mina föräldrar på besök. Det var första gången som Emilia träffade farfar och farmor. När väl farmor hade fått sitt barnbarn i famnen så verkar det som om det blev kärlek vid första ögonkastet från både farmors och Emilias sida. Av farfar och farmor så fick hon en bra och praktisk badbalja i present. Den kommer nog att användas väldigt mycket.

När alla hade kommit så var det dags för lunch. Denna hade mormor lagat och var som vanligt mycket god. Därefter satt vi mest och snackade och njöt av varandras sällskap. När farmor ville var med och fika lite, så tog Fe gärna över Emilia till sin famn. De såg också ut att komma bra överens.

Efter en lång och trevlig dag, så åkte farmor, farfar och E samt Fe hem. Tack för en riktigt bra dag!

Mamma, Emilia och jag åkte hem lite senare. Vår kära dotter sitter just nu och sover i bilstolen under tiden som min kära fru och jag äter kvällsmat och tittar på tecknad film. Skönt att koppa av tillsammans men jag tror att vi snart kommer att lägga oss, då vi inte vet hur Emilia bestämmer sig för att sova i natt.

Emilia, mamma och jag älskar dig massor! Bara så att du vet :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar