torsdag 30 september 2010

John Blund på långbesök

Vi gick och la oss strax efter klockan 23 igår och vi somnade alla ganska så snabbt. Emilia verkade vara trött efter att ha sovit sisådär på dagen. Första matningen denna natt var min, så jag var beredd på att hon skulle vakna omkring klockan halv två. Emilia vaknade dock klockan halv tre istället. Men hon somnade om och vaknade klockan kvart över tre. Jag gick upp, bytte blöja på henne och sedan matade jag henne samtidigt som jag såg på den amerikanska versionen av Robinson.

Jag tittade inte så nog för jag var upptagen med att mata vår lilla tjej, men deltagarna i Survivor som det heter så ännu tröttare och hungrigare än Emilia. Det ska tilläggas att de plågar sig frivillig... Vid kvart över fyra så hade hon somnat på mitt bröst och jag bar in henne till sängen. Hon sov tungt, så jag kunde lägga mig och sedan gick natten fort och klockan ringde vid sju. Då var redan min fru uppe med Emilia. Emilia hade börjat på att gnälla i sin säng så min underbara fru gick upp och la sig i soffan för att vara beredd att mata henne. Men tydligen så sover vår lilla flicka bättre på mammas bröst än i sin egen säng för hon hade somnat direkt som F hade lagt sig soffan. När jag kom upp så gick F och Emilia in i sovrummet för att fortsätta att sova.

Jag duschade, åt frukost och slösurfade lite framför datorn innan jag åkte till jobbet. Idag har det varit en riktigt bra dag på jobbet. Det känns skönt att äntligen ha kommit igång. F sms:ade och berättade att Emilia vaknade först klockan halv elva! Detta innebär att hon bara var vaken en gång i natt. Vår lilla dotter måste ha varit riktigt utsliten.

När jag kom hem från jobbet så myste jag med Emilia i soffan och tittade på ishockey. Emilia måste ha varit intresserad för hon somnade inte alls! Dock spelade FBK som riktiga sopor idag, tyvärr.

Nu är det dags att förbereda oss för sängen och det ska återigen bli intressant att se hur natten blir. God natt på er alla som följer min lilla blogg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar