tisdag 28 september 2010

Måndag och tisdag

Måndagen var ju min första arbetsdag och till måndag var första natten som Emilia sov riktigt dåligt. Hon somnade ordentligt på söndagskvällen men sedan vaknade hon klockan 02. Då gick jag upp och matade henne men hon ville inte somna. Klockan 0330 går jag in i sovrummet och hämtar fru F som får ta över, för jag behöver några timmars sömn innan klockan ringer vid 07. Det ovanliga inträffar att jag faktiskt går in och lägger mig i gästrummet för att kunna sova. Jag somnar skönt men känner mig samtidigt taskig för att min fru vara uppe själv med henne. Jag vaknar klockan 0715, drog mig faktiskt i en kvart! Det brukar aldrig hända annars.

Den första arbetsdagen efter ledigheten flyter på ganska snabbt. Många av mina kollegor ställer flera frågor om vår lilla bebis. Kul att de faktiskt är genuint intresserade!

Jag är hemma strax före klockan 18 och då ligger lilla Emilia i vagnen och sover skönt. Emilia sov ganska bra under dagen och hon vaknar strax efter 19. Då tar jag hand om henne och myser mycket min lilla tjej. Tänk att bebisar luktar så skönt!

Min fru och jag har en helt okej kväll, där Emilia inte gör mycket väsen av sig. Vi plockar i ordning lite och snackar en massa skit. Kändes skönt att få umgås och bara vara tillsammans. Vi kollar även på Lite sällskap på Kanal 5. Aldrig har jag skämts så mycket över att komma ifrån Årjäng...

Denna natt har inte varit någon dans på rosor. Emilia bestämdes sig för att hon bara kunde sova i våra famnar. Jag var uppe till klockan 0030 med henne. Sedan lyckades hon sova lite grann i sin säng innan det var dags igen. F och jag byttes av ett tag, tills klockan var 03. Då bestämdes sig min fru för att lägga sig i soffan och ha Emilia sovandes på hennes mage.

När jag vaknade strax efter sju i morse, så låg Emilia och sov. Men min stackars fru såg helt förstörd ut... Under dagen har Emilia tydligen inte sovit mer än en timme. Inte ens när hon låg i vagnen somnade hon. Det är första gången det händer.

När jag kom hem från jobbet idag, så bestämde jag mig för att laga mat. Jag gjorde lasagne åt oss. Den blev riktigt lyckad för att vara första gången :-) Men Emilia har inte sovit nu under kvällen heller. Det ser ut som om det blir en spännande natt igen...

Vi får se hur den utvecklar sig. Kommer att berätta om den imorgon! Nu blir det sängen för hela familjen! Jag hoppas verkligen att både min fru och Emilia får sova lite i natt. Sov gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar