onsdag 29 september 2010

Underligt annorlunda

Med tanke på hur natten till igår var, så var denna natt helt underligt annorlunda mot hur alla andra nätter har varit. Vi gick och la oss ungefär elva igår kväll och vår lilla flicka bestämde sig för att sova länge, riktigt länge... Jag vaknade till först av hennes lilla gny och smaskande på nappen. Då tänkte jag "klockan är väl som vanligt två-halv tre", men döm om min förvåning när klockan på min mobil visar halv sex! Detta kan inte stämma tänkte jag för mig själv. Kan hon ha sovit så länge? Min fru blev minst lika förvånad hon. I och med att det var en och en halv timme kvar tills jag skulle börja jobba, så tog min fru hand om matningen av Emilia. Jag somnade om och sov riktigt gott tills klockan ringde klockan 07.

Sedan var det bara att göra sig i ordning för en ny arbetsdag. De första dagarna efter ledigheten har varit tunga och jag har känt mig omotiverad och osugen. Men idag kändes det som om arbetsmoralen och glädjen var tillbaka. Tänk vad sömnen spelar roll för inställningen.

Idag kom min älskade F och lilla Emilia och hämtade mig på jobbet, för vi var tvungna att handla lite mjölk och bröd. En av de nya tjejerna på jobbet ville naturligtvis passa på att titta på vårt lilla mirakel :-)

När vi kom hem så sjönk vi ner i tv-soffan och jag matade Emilia och sen slumrade hon till. F och jag bestämde oss för att vara lata. Under tiden som Emilia sov på min mage, så åkte F till Max och handlade middag åt oss. I och med att det var så uselt på tv:n klockan åtta så passade vi på att se den nerladdade säsongspremiären av The Amazing Race säsong 17. Det är så himla skönt att kunna välja när man vill se vad man vill se och inte längre vara styrd av en tv-tablå. Att kunna ladda ner vilken serie som helst är ett underbart sätt att se på tv. Jag kommer nog att fortsätta att vara en "tv-pirat" och ladda ner, oavsett vad som sker med Ipred-lagstiftningen i Sverige.

Efter "TAR" så ville F se på Skånska hemmafruar eller vad spektaklet hette. Fascinerande att det görs så många tv-program om kvinnor som mestadels är kända för att vara fruar och att inte ha gjort mycket vettigt själv i deras dagar. Emilia kunde inte bry sig mindre för hon sov och slumrade sig i genom hela vår tv-kväll :-) Jag passade på att leka lite med min telefon och laddade ner några nya program till den. Jag förstår inte vad mänskligheten gjorde innan iPhone kom till världen. Över en miljon (!) svenskar har den...

Nu är det dags för sängen och det ska bli spännande att se hur Emilia vill ha det. Sov så gott på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar