fredag 1 oktober 2010

Fredag

När vi gick och la oss igår så somnade hela familjen ganska så snabbt. Jag tror att vi alla var ganska slitna efter att sovit lite. Emilia vaknade till första gången vid halv tre men jag gav henne nappen och lät henne hålla i mitt pekfinger. Detta gjorde att hon somnade själv, utan att vi var tvungna att ta upp henne. Det var ett litet steg framåt för vår lilla tjej och oss. Det tog väl kanske fem minuter innan hon hade somnat men sen så fick pappa Anders gå och lägga sig själv :-)

Drygt en timme senare vaknade hon igen och då var det dags för nattmat. Pappa och dotter satt och kollade på Survivor i natt igen mellan klockan 0330 till 0420. Hon sov skönt i min famn, så då bar jag in henne till sängen och la mig själv. Tror att jag sov innan huvudet hade landat på kudden. När klockan sen ringde så kände jag mig faktiskt utvilad för första gången på länge. Jag var till och med så pigg att jag hann med att raka mig. Detta till min frus glädje då hon har tyckt att jag sett skäggig ut i flera dagar. Sedan var det som vanligt frukost framför datorn. Jag passade även på att ladda ner de tv-serier som gått under natten i USA.

På jobbet var det full fart idag och jag måste säga att det återigen kändes som en riktigt riktigt bra arbetsdag. Det gick även bra försäljningsmässigt för mig och det är även kul när man får prata med kunder som är hysteriskt nöjda. Vissa kunder har jag så bra relation med att de har hört av sig för att höra om jag har blivit pappa än. Riktigt intressant och roligt att man kan få så bra relation med kunderna.

När jag kom hem från jobbet så låg Emilia och sov i mamma F:s knä. Tydligen hade Emilia inte sovit mycket alls under dagen och med detta i åtanke så undrar jag över kommande natts utveckling. Jag matade Emilia som därefter tog en tupplur i min famn. Det är otroligt mysigt och skönt att henne i famnen och även att titta på henne när hon sover.

F och jag tittade på två stycken avsnitt av tv-serien Private Practice och vi drack té och åt smörgås under tiden. Mysig kväll i tv-soffan. Emilia åt klockan 21 igen och sen somnade hon åter. Nu ligger mor och dotter i sina respektive sängar och det börjar även bli dags för mig att sova. Imorgon så ska Emilia och jag följa med F på Scrapbooking-mässa. Kommer antagligen att bli en av ytterst få män där...

Om ni följer min blogg så får ni gärna lämna en liten kommentar då och då ;-)

God natt på er!

1 kommentar:

  1. Hehehehe Din söta Dotter kommer älska scrapbookingmässan :-)

    SvaraRadera