söndag 24 oktober 2010

Världsrekord?

Ni som läste förmiddagens blogginlägg vet att Emilia somnade före klockan elva igår kväll och som alltid blir det ju spännande att se hur natten blir. I natt har Emilia satt världsrekord i att sova länge. Hon vaknade nämligen inte förrän klockan halv tio!!! Detta innebär alltså att Emilia, i sin egen säng, sov över 10 timmar i sträck... helt otroligt är det. Mamma F och jag är ju naturligtvis glada över att ha fått sova länge i natt men vi är nog mer stolta över vår lilla dotters prestation än glada över sömnen.

Idag så gick jag upp klockan nio för jag hade bestämt mig för att göra några timmars extraarbete på kontoret då vi, som kontor, inte ligger bra till budgetmässigt just nu. Det var lugnt och skönt på kontoret och det gick väl sisådär rent försäljningsmässigt. Men jag var hemma igen strax efter halv fyra och sedan dess har F och jag turats om att ha lilla Emilia på bröstet. Hon har halvsovit, myst och skrattat om vartannat... det har inte blivit mycket gjort men det är väl kanske det som är poängen med att vara ledig på helgen?

Jag har i alla fall sett kvällens avsnitt av The Event och F har fått se på Ensam mamma söker. Vi har båda fått se vad vi har velat - ett bra utfall helt enkelt! :-) Under tiden som jag såg på The Event så passade F på att ta hand om tvätten som hängt på tork. Jag har faktiskt hunnit med att spela en omgång Monopol på min iPhone och denna gång blev jag överlägsen vinnare. Det är bara ett spel, men det är alltid gött att vinna! Nu ska vi snart lägga oss men innan dess så bör Emilia äta, annars så kommer hon att vakna relativt snart efter att vi har lagt ner henne i sin säng.

Jag hoppas att ni har haft en bra söndag och att ni har tagit till vara på den lediga tiden. Sov så gott när det blir dags! Nattinatti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar