måndag 4 oktober 2010

Måndag

Igår kväll så somnade vi alla, återigen, väldigt fort. Det märks att mor och far är trötta, för ingen av oss tar lång tid på sig för att somna. Även om det naturligtvis är tröttsamt att inte få sova hela nätter, så är det ingenting som jag ångrar. För efter all kamp för bli gravida och därefter få en sån fantastiskt vacker liten dotter - så är jag beredd att vara trött resten av livet. Det är det nämligen värt. Som man säger, vi har fått lön för mödan :-)

I natt vaknade Emilia klockan tjugo över tre och det var min matning. Vi gick och bytte blöja på henne och sen gick F och la sig som vanligt. Emilia och jag hade kvalitativ tid tillsammans. Hon åt massor av mat och pappa tittade på ett avsnitt av Miami Vice. Det är ett antal avsnitt att ta sig i genom och nu har jag börjat på säsong 4 av 5 totalt. Detta är en serie som mina bröder, mamma och jag följt. Vi tittade på den när den gick på tv första gången och sedan är vi fast. Jag kommer ihåg att jag tyckte att Crocketts båtar var helt fantastiska!

Klockan tjugo i fem så hade Emilia fortfarande inte somnat. Hon hade inte varit jobbig eller gnällig på nåt sätt, utan hon låg bara och tittade på mig med sina vackra ögon. Men i och med att klockan var mycket och det var dags för mig att gå upp om drygt två timmar, så bestämde jag mig för att väcka F så att hon fick ta över nattandet. Jag somnade snabbt när jag la mig och det var hur skönt som helst att få sova. F berättade för mig under kvällen att Emilia hade somnat på fem minuter. Antingen så var hon nära att somna när jag gav upp, eller så är F extremt bra på att få Emilia att somna.

Vaknade i normal tid och gjorde mig i ordning för jobbet. Det finns inte så mycket att säga om arbetsdagen mer än att det var en högst normal arbetsdag. Vill inte trötta ut er med tråkiga detaljer om jobbet. Under tiden som jag jobbade, så var F och Emilia på BVC. Allt var bra med vår lilla tjej. Hon hade gått upp drygt 400 gram på en dryg vecka. Det är skönt att hon växer! Jag hade dåligt samvete över att jag missat att förbereda mat till den morgonmatningen av Emilia, så jag köpte blommor till F genom blombud. Det blev mycket uppskattat!

Jag var hemma klockan sex och när jag kommer innan för dörren så ligger Emilia och sover i vagnen. Det var skönt för då kunde F och jag koppla av och plocka i ordning lite. För första gången på länge så kunde vi äta middag samtidigt och inte efter varandra som det har varit tidigare. F hade gjort riktigt gott hemlagat mos och stekt falukorv till det. F passade på att se Biggest loser (USA) och nästan hela Ullared innan Emilia vaknade. Jag tog upp henne ur vagnen och vi bytte kissblöja på henne. Jag matade henne och hade den fantastiska tjejen på bröstet under tiden som vi kollade på tv.

F har börjat med dopinbjudningarna och det är skönt att hon kan göra sånt under tiden som jag har hand om vår lilla tjej. F tittade även på Svenska NewYork-fruar men då gick Emilia och jag till datorn. Hon somnade under tiden som jag skrev några mail och sen satte vi oss i soffan hos F och tittade på Lite sällskap. Detta program är både charmigt och skämmigt samtidigt. Jag hade aldrig ställt upp i ett sådant tv-program! Killen från Årjäng som är med, är son till en av min pappas gamla kollegor från passkontrollen i Hån.

Nu ska vi natta lilltjejen och oss själva! Vi får se hur länge hon sover och när det blir dags för mat. Hoppas att ni alla har haft en bra kväll och att ni får sova gott! God natt på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar