torsdag 14 oktober 2010

Lugn natt

Emilia somnade strax före halv elva och i natt så bestämde sig vår lilla prinsessa för att sova ända fram till att klockan var strax före fem. Hon gnydde lite och somnade om, men halv sex så var det dags för mat. Måste säga att det är imponerande hur länge hon sov i natt. F matade henne och jag la mig efter det att vi som vanligt delat på uppgifterna. Jag var riktigt trött så jag har ingen aning om vad klockan var när F och Emilia kom in och la sig bredvid mig i sängen. Sov som en stock i natt. Förhoppningsvis så snarkade jag inte alltför mycket?

I morse var jag hyfsat pigg och åt en rejäl frukost innan det var dags att cykla till jobbet. Det märks att vintern är på väg för det är frost på morgonen och jag är även tvungen att ha handskar på mig. Vart tog denna sommar och höst vägen? Det gick alldeles för fort. Uppenbarligen är det så att tiden går snabbare ju äldre vi blir. Idag var det en riktigt tung arbetsdag på jobbet och det är skönt att det snart är helg.

När jag kom hem efter jobbet så låg vår lilla Emilia i vagnen och sov. Tror att detta är en av hennes favoritplatser att sova på. F satt i soffan och höll på att sälja en massa scrapbooking-saker och jag plockade i ordning i köket lite. Dessutom gjorde jag rent vår kaffe-maskin, detta trots att jag inte dricker kaffe. Men det känns skönt att en liten "terapi"-uppgift :-)

Vi beställde pizza och kebab ikväll samtidigt som vi tittade på Robinson. Det är fascinerande på hur olika sätt de olika säsongerna har varit. För att inte tala om alla olika programledare! Hade nästan hoppats på ännu hårdare säsong med tanke på att Paolo Roberto leder Robinson nu... frågan är vilka överraskningar som denna säsong har att bjuda på?

Emilia somnade strax för nio på mitt bröst och hon såg ut att njuta riktigt mycket. Vår lilla flicka har upptäckt att hon har fingrar att suga på, så nu kanske nappen får konkurrens? Utan att vara partisk, så måste jag säga att vi var en ovanligt söt dotter ;-)

Nu är det dags för sängen och förhoppningsvis så blir det en hel okej natt. Men jag kan verkligen inte klaga över hur nätterna är. För det första så har jag en snäll fru och för det andra en dotter som sover mycket bättre än vad jag föreställde mig att hon skulle göra. Sov gott på er alla!

2 kommentarer:

  1. Visst är det gulligt när de suger på tummen :-))
    Men försök få henne att ta napp för den är det lättare att slänga när det är dags att sluta ;-)

    SvaraRadera
  2. Så är det, men troligtvis håller hon inte fast vid tummen speciellt länge :)

    SvaraRadera