onsdag 27 oktober 2010

Tisdag 26/10

Som ni vet så la ju vi oss efter midnatt i natt och Emilia sov ju då. Men strax efter att vi lagt oss så vaknade hon igen. Då gick jag upp och bar omkring på Emilia tills hon somnade. Frågan är om det var för att hon var trött eller om hon inte ville höra sin pappa sjunga? Det händer sällan att jag sjunger men nu när Emilia har kommit till världen så sjunger jag varje kväll för henne... Efter det att hon somnade på min arm ungefär vid halv ett, så gick jag in och la henne igen. Men denna gång emellan F och mig i dubbelsängen. Direkt så vaknade Emilia till när hon tappade nappen men då stoppade jag in nappen snabbt igen. Vi håller på så här ett litet tag och eftersom jag är trött så lägger jag min panna mot hennes kind och då ler hon och somnar omgående. Skönt att hon somnade tänkte jag och flyttar på mig. Emilia vaknar direkt och tittar på mig med ledsna ögon, typ vill du inte ligga hos mig, och jag lägger återigen min panna mot hennes kind och jag bestämmer mig för att vi somnar väl så här då... Tydligen ville Emilia sova nära pappa hela natten för enligt mamma F så låg Emilia tätt intill mig hela natten :-) Hon kanske behövde pappas värme? Uppenbarligen så sover Emilia gott för hon vaknar inte en enda gång, så hon sov fortfarande när min klocka ringde.

Arbetsdagen var bra och intensiv. Det gick bra med försäljningen och det var faktiskt en bra stämning hela dagen på jobbet. Då vi just nu har sista veckan på månaden så kommer det att vara fullt ös de sista dagarna nu. Det gäller att vara på alerten för att slipa resultaten. Jag slutade i tid och cyklade hem direkt.

Jag var hemma strax före klockan 18 och när jag kom hem så satt mamma F, Emilia och farmor och farfar i köket. De var på en liten snabbvisit för Emilias farmor och farfar skulle följa med mig på ishockey ikväll. De hade fikat lite med F och Emilia och vi fick även en fin blomma. Tack farmor och farfar! Vi åkte till ishockeyn och var där i god tid tills dess att matchen startade. Jag hämtade ut biljetterna och gav dem till farmor och farfar samt till E och Fe som också var med för att se hockeyn mellan FBK och Timrå.

Matchen var bra, intensiv, grinig och full av konstiga domslut. Publiken var på krigsstigen mot en domare som fattade en rad felaktiga beslut och detta säger jag inte för att jag är partisk... för det var felaktiga domslut åt båda hållen. Naturligtvis passade jag på att äta en hockeykorv i periodpausen. Jag åkte med E och Fe hem från matchen. De följde med in och hälsade på Emilia och F. Jag matade Emilia och gosade lite med henne i soffan innan hon somnade på min mage vid elvatiden. Det ska bli spännande att se hur natten blir i natt. Hoppas ni sov gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar