lördag 2 oktober 2010

Intensiv lördag

Först av allt, igår glömde jag bort att berätta att vi badade Emilia i hennes nya badbalja. Den fick hon av sin farmor och farfar förra helgen. Tack så mycket! Den kommer säkert att bli mycket uppskattad vad tiden lider, men igår trodde nog Emilia att vi skulle dränka henne när vi tvättade av henne. Hon var helt hysterisk men när hon hade fått på sig ny pyjamas och torr blöja så såg hon ut att trivas bra.

Igår kväll så somnade Emilia ganska så fort och vi somnade strax därefter. Det är skönt när man väl somnar men innan jag slappnar av tillräckligt så ligger jag och lyssnar på att vår lilla flicka andas. Jag har varit "ansvarig" för den första matningen varje natt och i natt så var det dags klockan halv tre. Min fru och jag bytte blöja på Emilia och sedan matade jag henne. F gick och la sig för att sova. I natt så åt min lilla Emilia långsamt men samtidigt så hickade hon inte alls efteråt.

I natt tittade jag och Emilia på Kellys hjältar med Clintan och det var riktigt längesedan som jag såg den filmen. Tror faktiskt att det var hemma hos moster och hennes förra man i Arvika. Tänk vad tiden går. Kommer ihåg när min mamma, lillebror P och jag bodde hos moster och BAx. Det var alltid så mysigt när moster in kom och hämtade oss på morgon. Vi åt frukost framför tv:n och kollade på Disney. Tror att moster gjorde detta för att mamma skulle få sova ut.

Emilia och jag gick och la oss klockan tjugo över fyra. Hon snarkade rejält när jag la ner henne i sin säng. Jag somnade extremt fort. Men först så kliade jag min fru på rumpan lite ;-) Vet att det är uppskattat!

F och Emilia kom in och väckte mig klockan nio för det var dags att gå upp och göra sig i ordning för höstens Scrapbooking-mässa här i Karlstad. Jag är inte intresserad av det men om min älskade fru har det som sitt största intresse så är det klart att jag är med och delar hennes intresse. Dessutom var jag naturligtvis pappa också ;-) Jag gick omkring och bar på Emilia under hela förmiddagen. Det gick bra i början för då sov hon och tycktes inte bry sig. Men efter det att vi fikat tillsammans med F:s fantastiska scrapbooking väninna A och Fe, så tyckte Emilia att det fick vara nog. Jag tog med mig Emilia en våning ner så att hon fick somna. Nån timme senare åkte F, Fe, Emilia och jag hemåt.

Emilia fick riktigt bra och snygga presenter av A. Tack så mycket! Jag tror att dessa kommer att bli mycket uppskattade så fort hon börjar på att använda dem.

Vår lilla familj åkte ut till svärfar på Hammarö och åt lunch. Alltid skönt att komma ut dit och njuta av lugnet. Lite senare så kom Emilias kusiner J och Em ut till öa tillsammans med deras mamma P. Emilia fick fina presenter av sina kusiner. Mycket bra smak ni har killar! ;-)

Vid halvfem-tiden så kom svärmor ut och vi umgicks under kvällen. Hon bjöd på varma smörgåsar med svampstuvning. Svärmor är uppskattad för hon bidrar med ett lugn som min kära F ibland kan behöva. Jag vet att om min F någon gång behöver stöd, av någon annan än mig, så är svärmor första valet för min fru. Men jag antar att det är så, den typiska starka relationen mellan mor och dotter.

Vi åkte hem till Karlstad vid halv åtta och sedan så tittade Emilia och jag på period 2 och 3 av matchen mellan FBK och Modo. Hon verkade genuint intresserad, för hon struntade i att äta och tittade storögt på tv:n. Detta bådar gott Emilia att vi delar hockey-intresset! :-)

Återigen så ska det bli spännande att se hur natten blir. I natt så kommer dock min fru att ta det första matpasset och jag tar morgonpasset. Undra hur detta kommer att gå? Nu måste jag ju hitta helt andra tv-program att se... God natt på er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar