fredag 8 oktober 2010

Sköna fredag

Igår så gick vi ju och la oss rätt så tidigt och för min del så somnade jag världsrekordsnabbt. F uppskattar att det tog mindre än minut från det att jag la huvudet på kudden tills dess att jag började snarka. Helt otroligt fort för att vara jag och dessutom ovanligt själviskt. Jag brukar nämligen alltid låta min kära hustru somna först, så att hon inte ska bli störd. Hon är nämligen väldigt lättväckt min lilla fru :-)

Vår kära dotter vaknade inte förrän klockan fem i morse och då följde jag med min fru upp och förberedde matningen. F tog hand om Emilia och började mata vår lilla tjej. Själv gick jag och la mig för att sova. Tack för att du är en sådan klippa älskade F!

Efter att ha jobba 9-21 två dagar i rad, så var det dags för sista arbetsdagen för veckan. Skönt att sluta klockan 17 för en gångs skull. I morse så blev det en snabb frukost och lite strösurf framför datorn innan det var dags att cykla till jobbet. Om denna arbetsdag så skulle jag kunna skriva mycket om ännu omognare kollegor än i går men istället så fokuserar jag på det roliga. Faktum är att denna arbetsdag gick riktigt tungt, trots ett mycket fint morgon-mms på lilla Emilia.

Den tunga arbetsdagen förändrades efter det att jag fått ett spontanbesök av min fru och lilla Emilia. Emilia låg och sov i vagnen hela tiden. Jag gav min fru en kopp kaffe och vi pratade lite allmänt skitsnack :-) Efter det att jag haft detta fina besök så vände sig dagen till en mycket bra arbetsdag. På mindre än två timmar sålde jag fem abonnemang och flera tjänster. Frågan är om jag inte behöver ett besök varje dag?

Omkring klockan kvart över fem så var jag hemma och innanför dörren låg Emilia och sov i sin vagn. Hon sov faktiskt ända fram till klockan 1930. Då hade hon sovit sedan klockan 13, dvs när F hade lagt henne i vagnen för att gå till mitt kontor. Snacka om att sova länge! Emilia måste ha varit riktigt trött. Efter det att hon vaknade så hade jag henne i min famn tills dess att hon somnade runt halv tio. Naturligtvis så åt hon kvällsmat :-) Det gjorde även vi. Vår fredagsmiddag bestod av hamburgare från Kenneths här i Karlstad. F köpte det när hon varit och lånat sin mammas bil. Skönt att slippa laga mat idag, då F och jag verkade slitna båda två.

Nu ligger Emilia och F i sina sängar och sover. Jag ska lägga mig alldeles strax. Hoppas få några timmars sömn i natt. Sov gott på er vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar