söndag 10 oktober 2010

Emilia är fem veckor!

I natt så har vi varit vakna mycket min dotter och jag. Hon somnade mycket snabbt igår kväll men bestämde sig för att vakna redan strax före halv två. Då gick F och jag upp och bytte blöja på henne och sedan så matade jag min lilla dotter. Hon var inte så hungrig utan mest intresserad av att se på tre avsnitt av Miami Vice tillsammans med pappa. Emilia, det är bra att du gillar Miami Vice - för då kan du titta på det tillsammans med farmor i framtiden. Hon tycker också att det är en bra serie! Strax före klockan fyra så sov hon och jag bar in henne till sängen. Vi sov båda jättegott fram tills klockan var sex för då var det dags för lite mat igen. F och jag gick upp för att tillsammans natt Emilia men när vår dotter ätit lite grann så gick F in och la sig. Men lilla Emilia hade inte fått nog av Miami Vice för natten, utan hon och pappa såg två avsnitt till :-)

Klockan åtta så sov vi båda två igen och nästa gång Emilia väckte mamma och pappa, så trodde jag att klockan åtminstone var halv tio. Men ack vad jag bedrog mig! Klockan var bara halv nio, så F och jag försökte få Emilia att sova bredvid oss i dubbelsängen men det var hon helt ointresserad av... bättre att komma upp och börja göra saker tyckte hon nog. F gjorde frukost åt oss båda och jag åt den med lilla Emilia på min famn. Efter en halvtimme så hade hon somnat och då försökte jag att gå in och lägga henne i sin säng igen. Det lyckades - i hela fem minuter och sedan var hon klarvaken igen! Det är ju dumt att sova bort den lördag man fyller fem veckor...

Hela vår lilla familj var bortbjudna på fika klockan halv tolv hos en familj som står oss mycket nära. Jag skulle kunna sträcka mig så långt som att säga att min fru är som en dotter/syster för denna familj! Dottern i familjen var hemma från Göteborg tillsammans med sin pojkvän och det var första gången de fick träffa vårt lilla mästerverk ;-) Mamma B i familjen är en mästare på att laga mat och baka, så hon bjöd som vanligt på mycket gott fika! Sonen D, som är kollega och samtidigt en fantastiskt god vän till mig och dessutom antagligen min frus bästa vän, var också med. Vi räknar D som en morbror till Emilia. Hela förmiddagen hos familjen B var lyckad och trevlig. Emilia blev till och med matad av D. Jag tror nog att D var lite nervös ;-) Vi åkte därifrån strax före halv två och då åkte vi ut till mina svärföräldrar.

Jag får naturligtvis inte glömma bort att tacka för den fina present som Emilia fick av dotter I med pojkvän!

Ute hos svärföräldrarna blev vi bjudna på lunch och Emilia sov lite av och till. Efter någon timme så bestämde jag mig för att "natta" henne och vi gick in och la oss. Hon somnade snabbt liggandes på mitt bröst och jag somnade till jag med :-) Efter ett tag kom F in och undrade om vi skulle ta en promenad med Emilia i vagnen och det tyckte jag var en bra idé! Hon sov som en stock under hela promenaden och resten av eftermiddagen. Vi andra fikade, läste tidningar och spelade kort för att nämna lite av allt vi gjorde.

Dagen har gått fort och jag tror att Emilia uppskattade denna dag väldigt mycket! Nu ligger hon och sover i sin säng och jag ska lägga mig om några minuter. Hoppas att ni får sova så gott! Kram på er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar