fredag 22 oktober 2010

Torsdag 21/10

I natt så sov hela familjen i dubbelsängen och det verkar som om Emilia antingen behöver värmen ifrån oss eller att det är så att hon vill höra hjärtslagen. Kanske känner hon sig ensam och övergiven i sin egen säng?

Emilia vaknade som vanligt vid fem-tiden och familjen hade samma rutiner som vanligt... om ni har läst min blogg så vet ni vilka rutiner vi har vid det här laget :-) Även om jag skulle vilja sova vidare när lilltjejen gnyr så kan man inte vara irriterad då hon är riktigt mästerverk som förtjänar vår uppmärksamhet.

Arbetsdagen var helt okej och idag så åt jag lunch ute med mina kollegor. Vi var på Vedugnen och åt lunch. Tydligen har det börjat en ny servitris från Chile där och alla mina manliga kollegor, som är singlar, försökte naturligtvis att imponera på henne... Måste ärligt säga att det kändes fjantigt att se hur de betedde sig. Jag hoppas verkligen inte att vi var likadana på min tid.

Idag så var jag hemma ungefär klockan halv sju. Det var lite grejer på jobbet som drog ut på tiden. När jag kom hem så att min kära hustru F i soffan och surfade lite med den bärbara och lilla Emilia satt i sin babysitter och tittade storögt på mamma. F höll på med vår tvätt och hade många järn i elden samtidigt. F gick till tvättstugan och jag gosade lite med Emilia. När F kom tillbaka från tvättstugan så åt vi middag. F hade gjort en jättegod flygande Jakob :-)

Vid åttatiden så var det dags att mata Emilia och det gjorde jag gärna. Efter det att hon hade ätit så myste hon på mitt bröst och F och jag tittade på Robinson. Jag passade även på att ringa min mamma, Emilias farmor, och vi pratade om allt möjligt. Det var lite för längesen som vi pratades vid och därför blev det ett ganska långt samtal. Emilia passade även på att prata lite farmor, då lilltjejen låg halvsovandes på mitt bröst. Farmor fick även två stycken mms under tiden :-)

Emilia ville dock inte somna riktigt så fort som vanligt, så hon somnade inte förrän strax efter halv tolv och då gick mamma och pappa också och la sig. Hoppas att ni hade en bra natt!

1 kommentar:

  1. Ha, ha... börjar du bli gammal Anders?? Klart du var lika da´n när DU var ung, ha ha... :)

    SvaraRadera