måndag 18 oktober 2010

Lång söndag

Som ni kanske kommer ihåg från mitt förra inlägg så somnade ju Emilia i sin vagn. Vi lät henne ligga kvar för att hon inte skulle vakna för att vi lyfte upp henne och detta verkar ha varit ett bra beslut. Lilla Emilia sov nämligen från strax efter 21 till halv sex. Detta är nog det längsta som hon har sovit i ett sträck. Jag vaknade av att hon gnydde till och jag gick ut i hallen för att ta upp henne ur vagnen. F och jag bytte blöja på Emilia och sedan så matade jag vår lilltjej. Hon hade ätit färdigt redan vid sex-tiden men det tog ett tag för henne att somna. När hon väl hade somnat så försökte jag bära in henne till sängen men då vaknade hon. Detta innebar att jag försökte få Emilia att somna om och det lyckades, men när jag skulle bära in henne igen så vaknade hon... detta upprepades några gånger tills att jag bestämde mig för att sova i soffan och ha Emilia på mitt bröst.

Att sova på soffan är inte det skönaste här i världen men bättre med lite sömn än ingen sömn alls... F kom upp vid halvnio-tiden och undrade vart Emilia och jag tagit vägen. Men Emilia verkade inte ha nåt emot att sova på mig för hon snarkade som aldrig förr :-)

F gjorde i ordning frukost åt mig så att Emilia skulle kunna fortsätta att sova. Strax före halv tio så vaknade Emilia och då matade jag henne. Jag satt, i stort sett, still i soffan från klockan tio till dess att klockan  var tre. Emilia sov på mitt bröst från elva-tiden fram till klockan halv fyra. Under tiden som Emilia sov så passade jag på att plöja i genom en hel del avsnitt av Miami Vice. Jag är nu inne på säsong fem som är den sista säsongen.

F åkte till Bergvik för att storhandla på Ica Maxi och även göra en tur till IKEA. Hon hade sällskap av vår vän D och hans vän An. De hade en trevlig tur och F kom hem med många matkassar. Nu är vår kyl och frys rejält fyllda. Jag tror att vi har så mycket mat att vi skulle klara av att bli insnöade ett par veckor :-)

När F hade kommit hem så passade jag på att duscha för vi skulle vara borta vid 16-tiden hos svärföräldrarnas vännina M. Hon bjöd på mat och vi snackade en massa skit under de tre timmar som vi var där. Svärmor, M och M:s dotter turades om att ha Emilia hos sig. Det var inte lång tid som lilltjejen var hos hennes föräldrar. Jag blev dock riktigt trött under tiden som vi var där men det är väl naturligt då jag inte sov speciellt mycket under natten? Vi åkte därifrån vid 19-tiden.

Väl hemma så lagade F och jag lasagne tillsammans samtidigt som lilla Emilia satt i sin baby-sitter och tittade på oss. Lasagnen blev god och F la upp den i matlådor, det blev totalt sex stycken. Mycket bra att ha inför den kommande arbetsveckan!

Vid 23-tiden så la vi Emilia som hade somnat i F:s famn och jag bestämde mig för att sova samtidigt. F var kvar uppe ett tag till och plockade i ordning lite. Jag hoppas att ni hade en riktigt bra söndag!

1 kommentar:

  1. Hej, trevligt att läsa din blogg om er nya tillvaro som föräldrar. Vad ska du o Emilia se för film/serie när ni tittat klart på Miami Vice? Tror att du har en del att välja på. Har Crockett drabbats av minnesförlust än?

    SvaraRadera