tisdag 12 oktober 2010

78 månader

I natt så vaknade vår lilla flicka strax före klockan fyra och då gick vi upp och bytte blöja på henne. Min kära fru tog hand om matningen så att jag fick sova vidare inför min arbetsdag. I natt sov jag oroligt och tydligen har jag haft konstiga kommentarer för mig när min fru väckt mig i natt. Undra vad jag egentligen drömde för nåt? Klockan sex så började Emilia gny och "ha sig" i sin säng så vi bestämde oss för att lyfta över henne till vår säng och då somnade hon om. När klockan ringde så var jag sugen på att ligga kvar i sängen och inte gå upp. Dessa tankar viftade jag snart bort och gick upp för att göra mig i ordning för en ny arbetsdag.

Kring denna arbetsdag finns inte mycket att säga, utan det var väl en helt normal arbetsdag - varken bättre eller sämre än någon annan arbetsdag...

Idag har svärmor varit hemma hos oss och passat Emilia medan F var tvungen att göra några ärenden på stan. Det hade gått bra och tydligen hade svärmor sjungit lite för vår dotter :-)

Som vanligt så var jag hemma vid sex-tiden och då låg lilla Emilia i sin vagn och sov. Tydligen hade hon somnat vid halv två-tiden och hon sussade så sött där hon låg. Vår lilla prinsessa vaknade inte förrän klockan var tjugo i åtta. Ett riktigt långt sovpass för flickan vår. Jag bytte blöja på henne och gav henne mat. Hon var i min famn hela kvällen sedan och vi passade på att se på fotbollsmatchen mellan Holland och Sverige. Jag är faktiskt grymt imponerad av det holländska spelet men det var inte Emilia. Hon passade på att gosa och sova lite om vartannat på mitt bröst. Tydligen var det inte riktigt hennes typ av fotbollsmatch. Hon somnade strax före klockan 22 och då bar vi henne till hennes spjälsäng.

Min kära hustru F lagade korv och makaroner till middag åt oss. Det var ett mysigt och trivsamt sätt att fira att  vi har varit ihop i 78 månader nu. Det är helt otroligt vad tiden går och vem hade kunnat ana för ett år sedan att vi skulle ha en sån söt dotter? Utan någon som helst tvekan så mina 99 kronor som jag spenderade på ett medlemskap på Spraydate. Det låt bra då: tre månader för 99 kronor. Väldigt väl investerade pengar måste säga eftersom F och jag har varit ihop så länge. När man ser siffran så verkar 78 månader vara lång tid men det har gått otroligt fort måste jag säga. Har inte ångrat mig en sekund att vi blev ihop. Min F är en fantastisk tjej, hustru och mamma! Jag älskar dig F och tillsammans har vi fått en riktigt fin liten tjej! Min förhoppning är att vi ska göra väldigt många mer månader tillsammans sida vid sida.

Nu ska jag lägga mig och sova. Vi får se hur denna natt utvecklas och när det är dags att mata Emilia. Sov gott och dröm söta drömmar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar