tisdag 19 oktober 2010

Måndag den 18/10

Igår natt så vaknade inte Emilia förrän klockan var fem så då gick min kära hustru upp och matade vår lilla tjej. Jag fick sova vidare då jag som vanligt går upp klockan sju. Men innan jag fick sova så hjälpte jag min hustru att göra i ordning maten och även att stoppa i Forrest Gump i dvd-spelaren, för den filmen ville F se under tiden som hon matade och nattade Emilia.

Arbetsdagen var lite kortare än normalt för vi hade en del utbildningar och diskussioner. Jag slutade faktiskt redan klockan halv tre och det var riktigt skönt. I och med att jag hade lite extratid så åkte jag hem och laddade ner en hel del tv-serier åt några kompisar och vid halvsex-tiden så hämtade svärfar mig och vi åkte hem till dem. F och Emilia hade åkt ut redan vid halvtolv-tiden och vi fikade lite och umgicks ett tag.

Vår lilla familj var hemma i lägenheten ungefär vid halvåtta-tiden och då var det dags för mig att mata Emilia och F värmde den lasagne som vi gjort dagen innan. Under tiden som Emilia låg på mitt bröst och vilade efter att ha ätit så reflekterade jag över hur mycket större som hon blivit på så kort tid. Tyvärr så dröjer det nog inte länge innan hon börjar skolan... det är så det känns nu med tanke på hur fort allting går. Men därför gäller det ju att ta till vara på tiden tillsammans och jag passar på att njuta av varje ögonblick som jag umgås med Emilia och F. När Emilia somnade på mitt bröst under kvällen så kramade hon sin pappa. Det var riktigt mysigt!

F och jag tittade som vanligt på Lite sällskap innan vi gick och la oss. Intressant och rolig tv-serie som dock visar hur svårt det kan vara att hitta vänner att umgås med. Hoppas på att det blir en uppföljare till denna serie nån gång! Vi gick och la oss så fort detta program var slut och vi somnade fort.

Farmor: ja, han har tappat minnet. Det händer i sista avsnittet av säsong fyra och fortsätter i de två första avsnitten av säsong fem. Jag kom verkligen inte ihåg anledningen till att han tappade minnet men efter att ha sett det igen nu, så undrar jag om jag såg det "första" avsnittet när det gick på tv?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar