tisdag 26 oktober 2010

Måndag den 25/10

I natt så vaknade lilla Emilia klockan 05 och vi hade samma nattrutiner som vanligt. Lilltjejen åt med stor aptit när jag gick och la mig. Enligt min fru så var Emilia väldigt hungrig. Jag själv somnade som en stock och var relativt pigg när jag vaknade. Efter en ganska så snabb dusch så blev det en längre frukost framför datorn. Jag förstår inte de personer som ideligen försover sig alternativt stressar på morgonen. För min del så tycker jag mycket bättre om att ha god tid på mig innan jag åker till jobbet.

Arbetsdagen var väl inte en dag att minnas direkt, för det gick riktigt dåligt för hela kontoret. Desto skönare var det att komma hem till min lilla familj :-) När jag kom hem så låg lilltjejen och sov. Mamma F och Emilia hade varit ut hos svärföräldrarna på dagen och Emilia hade tydligen somnat redan klockan halv två och sovit sedan dess. Strax före halv sju vaknade tjejen och då matade jag henne. Hon var väldigt hungrig för hon spillde inte en enda droppe av ersättningen. Faktum är att Emilia åt fort och när jag skulle få henne att rapa, så behövde jag inte anstränga mig för hon la av en riktigt rejäl rap. Det syns på henne hur skönt hon tycker det är att rapa, för när hon har rapat så slappnar hon av och ler som bara den :-) Det är vår lilla prinsessa det!

Under kvällen så tittade F på Biggest Loser, Ullared och Svenska Hollywoodfruar. När F gjorde detta så spelade jag Football Manager och myste med lilltjejen. Jag hann även med att mata henne en gång till under kvällen. Vid 22-tiden så tittade vi på det sista programmet för säsongen av Lite sällskap. Mysiga karaktärer men frågan är om det blir en säsong 2?

Emilia somnade vid midnatt och vi la oss omedelbart därefter. Det ska bli spännande att se hur denna natt utvecklas. Hoppas att ni sov gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar