fredag 29 oktober 2010

Torsdag 28/10

I morse så vaknade vår lilltjej strax före klockan sex och då gick mamma F upp med Emilia. Jag vaknade tydligen inte av att det i natt. Måste ha sovit extremt tungt... men jag vaknade typ en halvtimme senare och då gick jag upp för att se om jag kunde hjälpa till men F hade allt under kontroll och skickade mig i säng igen. Mindre än en timme senare så var det dags att gå upp på riktigt och göra sig i ordning för jobbet.

Cykelturen till jobbet gick fort idag för det var i princip vindstilla hela vägen till kontoret. Arbetsdagen präglades av långa möten och en massa gruppdiskussioner. Dagens roligaste är ändå det att alla på kontoret är i en annan del av fastigheten och vi låser oss alltså ute. Cheferna hade inte med sig nycklarna, utan de måste sparka och bända loss två stycken gipsskivor och innerväggen i hallen blir förstörd. Vi tyckte att det var roligt :-)

Jag var hemma strax efter klockan sex och då var min lillebror N och hans fästmö L hos oss. Det är alltid roligt när vi träffas, för vi snackar en massa skit och har kul helt enkelt. Tyvärr träffas vi inte lika ofta som vi vill, för det är ju en del annat inplanerat här och var. Men deras besök uppskattas alltid väldigt mycket! Lilla Emilia fick snygga kläder i present av sin farbror och faster. Hon och vi tackar jättemycket för presenterna!

L och F åkte iväg och handlade middag på Kenneths och N stannade hemma med Emilia och jag själv. Emilia är jättenöjd för att N spelade med "speldosan/mobilen" som hänger över skötbordet. De såg ut att ha roligt ihop! N erbjöd sig att bära på Emilia och de verkade trivas bra :-)

Sen kom L och F med maten och vi käkade och snackade ännu mera skit. Klockan blev mycket och de var naturligtvis tvungna att åka hem då de hade över 13 mil att köra. Tack för en trevlig kväll!

Vår lilla familj kopplade sedan av framför datorn och tv:n. F matade Emilia medan jag tittade på Hockeykväll. Strax efter elva så sov Emilia och då passade jag också på att lägga mig. F stannade uppe ett tag till. Tror att F tycker att det är skönt att få lite egentid och det är min kära hustru värd!

Sammantaget så var det här en väldigt trevlig och rolig dag! Hoppas att er dag också har varit bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar