onsdag 13 oktober 2010

Onsdag

I natt så vaknade Emilia redan klockan halv ett och mamma bestämde sig för att mata henne, så att jag skulle få sova. Jag gick dock upp och gjorde i ordning maten som Emilia skulle ha. Sedan gick jag och la mig och somnade väldigt snabbt. F om in ett par timmar senare och la lillflickan i hennes säng och därefter somnade min kära fru fort. Vid sextiden så vaknade Emilia igen och hon ville inte sova i sin säng så vi lyfte över henne till vår säng (igen) och hon somnade fort. När min klocka ringde vid sjutiden så gnydde Emilia och sov vidare - trodde jag... Det visade sig att Emilia inte alls var intresserad av att sova utan mer sugen på att äta frukost samtidigt som pappa gjorde sig i ordning för jobbet. F berättade senare under dagen att hon och Emilia sovit i soffan fram till klockan elva idag.

Arbetsdagen var som vanligt helt okej, men inte någonting märkvärdigt alls.

Jag var hemma vid 18-tiden och då satt Emilia i sin baby-sitter och hon observerade mamma som låg i soffan och tittade på tv. När jag kommit hem så fick jag mysa min dotter så att F fick duscha. Lite senare så gick vi till vår vän D för att äta scones och dricka té. D:s vän An var där och vi brukar ha kul ihop. Vi spelade lite kort och snackade en massa skit. D och An turades om att passa Emilia :-)

När vi kom hem så nattade vi Emilia och tittade lite på tv. Nu ska vi slockna i sängen och sova lite. Det blir ett mer utförligt inlägg i morgon! Sov så gott nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar