lördag 30 oktober 2010

Nytt världsrekord!!!

Som ni vet så somnade Emilia innan klockan var 23 i torsdagskväll och hon vaknade inte på hela natten, så när min klocka ringde gick jag upp och gjorde mig i ordning för jobbet. Då hade fortfarande inte Emilia vaknat än...

Ungefär klockan halv elva så får jag ett sms från min fru F och hon skrev att hon är vaken men att Emilia fortfarande sover, då blir jag lite orolig. Lever min kära dotter eller? Det har aldrig hänt att Emilia har sovit så här länge i ett sträck... som "tur" är så får jag ett sms av Frida strax före elva som säger att Emilia har vaknat. Skönt att hon lever men fantastiskt imponerande att hon sovit så himla länge i ett sträck!

Resten av arbetsdagen flyter på med bra försäljning för mig och en massa möten med gruppen och våra chefer. Kan inte gå in i detalj på vad som hände men tydligen har det skett lite fula saker mellan några personer...

Som vanligt när det är Fredag så är jag hemma strax efter klockan fem och då har precis Emilia vaknat. Under dagen så har mamma F och Emilia varit hos polisen och hämtat ut Emilias pass inför vår Tysklandsresa. Jag kan säga att detta pass har det överlägset sötaste passkortet någonsin, utan jag är helt opartisk i detta fall... ;-)

Vid 18-tiden så går vår lilla familj en liten promenad hem till vår vän D, för vi ska äta middag ihop och ha lite fredagsmys. D:s vän An är på besök också. D hade gjort revbensspjäll och potatismos till middag. Min fru slängde ihop en sås, som bara hon kan och det blev en fantastiskt trevlig middag! Vi passade även på att dricka varsin fredagsdrink också. F var inte sugen på en drink, så hon drack äppeldryck med ciderkaraktär i stället. Detta gjorde att jag fick två stycken drinkar! Tack för det min kära hustru ;-)

Då D och F hade gjort maten så diskade An tallrikar och glas och jag tog hand om grytor och resten av det stora. Någonstans måste jag vara lite skadad, eller påverkad av min käre diskmaskin till pappa SÅP, för jag tycker att diskande kan vara lite som lugn och skön terapi... är det bara jag?

Under tiden som jag ägnade mig åt självterapi så tittade de andra på film. De såg på Disneys klassiker Skönheten och Odjuret. Jag var inte så sugen på film, för jag var tröttare än en gnu. Vet inte varifrån detta uttryck kommer men jag tror att det måste vara ett extremt trött djur för annars så borde det ju inte heta så...

Vi var hemma strax efter klockan tio och då Emilia hade somnat så la jag henne i sin säng och jag la mig också för att sova, då jag var tröttare än på mycket mycket länge. F stannade upp ett tag till och jag har ingen aning om när hon la sig... Hoppas att ni hade en bra fredag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar