lördag 16 oktober 2010

Sex veckor idag

F och jag somnade ganska så fort när vi la oss igår kväll och det var tydligt att vi behövde få sova. Antar att jag är sliten eftersom jag sover extremt tungt nu om nätterna. Lilla Emilia vaknade strax före halv tre i natt och det var min tur att mata henne den här natten. I natt så var det en långsittning för lilltjejen för hon hade inte ätit färdigt förrän klockan var halv fem och sen så tog det ytterligare en halvtimme för Emilia att somna. På dessa drygt två och en halv timme så hann Emilia och jag se fyra avsnitt av Miami Vice. Det intressanta är att vissa avsnitt kommer jag i det mesta om och ett fåtal avsnitt kan jag till och med ha missat när de gick på tv för en massa år sedan... Skönt att kunna ta igen detta nu! :-)

Både Emilia och jag somnade och sov gott i drygt en timme för sedan så vaknade hon igen. Denna gång ville Emilia inte sova i sin egen säng, så vi fick lyfta över henne till vår säng igen. Då somnade hon ganska så snabbt. En sak som är väldigt intressant och underligt samtidigt, är att hon rör på sig extremt mycket. Ibland undrar vi om det är möjligt att hon redan drömmer en massa drömmar...?

F hade ställt klockan så hon skulle vakna tjugo över åtta. Hennes pysselvännina Fe kom över för att göra en massa scrapbookingkort. Emilia och jag bestämde oss för att sova vidare och tydligen så var pappas armhåla ett väldigt skönt ställe att ha sitt lilla huvud i :-) När jag vaknade strax före elva så låg prinsessan fortfarande och sov, så jag bestämde mig för att ligga still så att hon inte skulle vakna. Några minuter senare bestämde sig Emilia för att det var dags att titta med sina vackra ögon på sin stolta pappa. Hon är så himla go' när hon är nyvaken! Jag tog upp henne på bröstet och kramade henne i ett par minuter innan det var dags att gå upp och hälsa på Fe och även titta vad mamma gjorde.

Under dagen så har Emilia inte sovit mycket alls, utan istället så har hon mestadels varit hos pappa i soffan. Vi har naturligtvis tittat på ungefär 5-6 avsnitt till av Miami Vice idag. Jag bestämde mig för att ha en riktig slapp lördag och det har jag verkligen haft! Lilltjejen har även passat på att mysa med både Fe och mamma. Men sova är överskattat när man fyller sex veckor!

När klockan blev fem så gick Fe, F, Emilia och jag hem till Fe. Vi skulle äta tacos ikväll och spela spel. Fe:s pojkvän E kom hem när han hade slutat jobba och då åt vi mat och snackade en del skit :-) Men nåt spelande blev det inte för Emilia var övertrött och gnällig så vi gick hem tidigare än beräknat. F och jag bestämde det att vi inte skulle gå raka vägen hem, utan vi passade på att ta några små omvägar för att öka chansen till att Emilia skulle somna i vagnen. Detta lyckades, så nu sover Emilia i sin vagn och mamma F har gått och lagt sig för att läsa en bok.

Jag ska också krypa i säng nu men först blir det till att borsta tänderna! Tack för att ni läser min lilla blogg och ha en riktigt god natt nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar