söndag 31 oktober 2010

Söndag den 31/10

Det har varit en bra natt i natt. Emilia och jag somnade ju som bekant strax före klockan tolv och jag vaknade till vid halv två av att min fru kom in och la sig bredvid oss i sängen. Lilltjejen låg bredvid mig och snarkade gott :-) Hon gjorde inga tecken på att vakna till överhuvudtaget. Jag vaknade strax före klockan nio och strax därefter så började Emilia vakna också. Min fru och jag låg tittade stolt på vår lilla tjej, denna natt så hade hon ju sovit nästan 10 timmar med tanke på vintertiden... Jag vågar dock inte tro att Emilia kommer att sova hela nätter fortsättningsvis, utan varje natt med helsömn är en bonus som vi är glada för.

Vi gick upp och strax därefter så kom svärfar också upp och tillsammans så förberedde vi frukost. Vi hade en riktigt lång frukost idag och det var skönt att njuta av denna mysiga förmiddag. Under frukosten så passade Emilia på att äta ett par gånger också. Efter ett tag så ville hon hellre sitta i babysittern och det fick hon gärna göra :-)

Jag har under dagen, mer eller mindre, sträckläst en bok som var riktigt bra. Den heter Isens gåta och är skriven av Raymond Khoury. När det gäller läsning så är jag något av en periodare. Vi blev förresten kvar vid matbordet hela dagen. F satt och surfade och K myste med Emilia på golvet. Han var inte sen med att plocka upp henne när hon började på att gny.

Vi åt lunch ute på öa och denna lunch bestod av rester från gårdagen. Lilla Emilia har faktiskt ätit riktigt många gånger idag och hon har småslumrat en hel del... Vi åkte in till stan vid fem-tiden och sedan tvättade F. K lagade korv och stuvade makaroner och jag myste med Emilia. Under kvällen så har K tagit hand om Emilia så att vi har kunnat ta hand om tvätten och sedan så har F sett på Ensam mamma söker. Jag såg också det nya avsnittet av The Event.

Nu ska vi försöka få Emilia att somna och sedan blir det natten för oss också. Hoppas att ni har haft en lika bra söndag som vi har haft! Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar