torsdag 21 oktober 2010

Onsdag

I natt så vaknade Emilia inte förrän strax förrän klockan sex och det är väl mer morgon än natt egentligen... Vi hade samma rutinupplägg som vanligt och jag kröp ner i sängen igen, med bara en timme tillgodo innan det var dags att gå upp igen så kände jag mig som överkörd av tåget. Till min stora glädje så var jag inte det minsta trött när klockan ringde! Då låg lilla Emilia bredvid mig i sängen och snarkade och min lilla fru sov lugnt och skönt.

Cykelturen till jobbet var en kall pina, då det var minusgrader och det blåste rejält. På jobbet så var det en bra arbetsdag för både kontoret och min egen arbetsinsats. I dag så jobbade jag över drygt en timme och var inte hemma förrän strax efter klockan sju. Då hade Emilia precis ätit och jag tog strax över henne till min famn för att mysa lite med henne. Varje gång jag tittar på min lilla dotter så blir jag alldeles varm inombords och är lycklig över det lilla mästerverk till tjej som vi gjort :-)

F tittade på Biggest Loser och Bonde söker fru, under tiden som Emilia och jag kopplade av i soffan bredvid. I kväll så lyxade vi till det lite med mat från Max. F åkte dit och köpte mat åt mig och henne. Emilia somnade i min famn en halvtimme och vid 21-tiden så var det dags för ytterligare lite mat för henne och vid halv elva så sov hon gott på mitt bröst. Jag bar in henne till sängen och la henne i sin egen säng. Emilia såg ut att sova riktigt gott. F la sig ungefär en kvart senare och jag la mig ytterligare en halvtimme senare men då hade prinsessan vaknat till. F försökte få henne att somna om i sin säng men det gick inte alls, då lyfte F över Emilia till vår säng och då somnade lillflickan som en klubbad säl... Vi bestämde att det var bättre för henne att hon sov än att vi skulle krångla med att lyfta över henne till sin säng igen. F och jag somnade väldigt snabbt denna kväll...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar