onsdag 20 oktober 2010

Tisdag

Vår lilla familj sov bra i natt och jag tror att alla var trötta. Emilia vaknade inte förrän klockan var strax före fem och då var rutinen som vanligt att F och jag tillsammans gick upp och bytte blöja, hon satte sig i soffan med Emilia och jag värmde maten i micron. Så fort jag var tillbaka i sovrummet och sängen så somnade jag väldigt fort. Dock var jag överraskande pigg när jag vaknade. Gick upp, tog en riktigt varm dusch och sedan åt jag frukost framför datorn.

Cykelturen till jobbet blev en blöt historia eftersom regnet öste ner. Hann tänka många tankar om hur mysigt det hade varit att få vara hemma istället och gosa med Emilia. Men väl på jobbet så var allting sig likt som vanligt... När vi slutade dagen klockan kvart i sex så skyndade jag mig för hem, då jag skulle till Löfbergs Lila Arena och se på FBK mot Luleå. Innanför dörren, i barnvagnen, låg vår lilla flicka och sov. F höll på och plockade i ordning lite. Svärföräldrarnas vännina M var hemma hos och skrev ut lite dokument och hon körde mig till hockeyn. Tack M!

Det var första gången för säsongen som jag var och tittade på Färjestad och jag kunde inte ha gjort en bättre debut :-) För tydligen sa "förståsigpåarna" att detta var FBK:s bästa match hittills denna säsong. Det har jag inte en aning om men jag måste säga att FBK spelade väldigt bra och fokuserat genom hela matchen. Inför matchen åt jag naturligtvis en hockey-korv :-) Det var faktiskt skönt att vara på plats igen i ishallen och förhoppningsvis så är det inte sista gången denna höst. Efter matchen så åkte jag hockeybussen hem och det är ett bra sätt att ta sig till och från arenan. Om bara busschauffören inte snackade skit med sina kollegor, så hade vi alla kunnat vara hemma mycket tidigare!

Jag var hemma vid kvart i tio och då hade precis Emilia ätit kvällsmat och jag tog över min lilla tjej till min famn för att få lite mys med henne innan det var dags att sova. Svärmor var hemma på besök för hon skulle åka buss till Arlanda strax efter midnatt. F körde henne till bussen senare, så att hon skulle slippa ta en taxi. Omkring klockan kvart i tolv så somnade Emilia och jag la mig direkt därefter.

Hoppas ni alla haft en bra natt i natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar