torsdag 7 oktober 2010

Tröttsamt

I natt så vaknade inte Emilia förrän strax före klockan fem. Då gick vi upp och jag gjorde i ordning maten åt Emilia och sedan matade mamma F henne. Själv gick jag och la mig och sov, för idag var det återigen en lång lång arbetsdag. Måste ha sovit tungt och varit rejält trött för jag kände mig som överkörd av ett tåg när jag vaknade. En kall dusch och rakning gjorde att jag snabbt vaknade till och kände mig pigg och fräsch för en ny arbetsdag.

Fördelen med att cykla till jobbet är att man får sig en rejäl dos med frisk luft och det gör att jag alltid känner mig pigg när jag kommer till jobbet. För första gången på länge så blåste det faktiskt inte på morgonen. Jag brukar alltid ha motvind annars, men inte idag. Ett gott tecken och en bra början på dagen!

Nu undrar ni kanske över rubriken tröttsamt och det har inte ett dugg att göra med sömn, utan med att vissa av mina kollegor är... inte direkt intelligenta om man säger så :-) De kan ställa så många konstiga frågor och även säga helt underliga saker vid fel tillfällen. Vissa beter sig även som om de inte är äldre än 10 år. Ibland undrar jag om det är ett dagis som jag är på. Dessa kollegor och deras beteende gör mig trött. Varför är dagens ungdom inte ansvarstagande från början? Var har deras uppfostran gått fel?

En av dagens höjdpunkter är när jag får ett morgon-mms av min intelligenta dotter. Hon berättar när mamma och hon vaknade samt att det alltid är ett fint kort på min lilla Emilia. Detta mms är mycket uppskattat av mig! Tack Emilia för att du redan kan skicka mms från mammas iPhone! När jag får detta mms så blir jag alldeles varm och lycklig inombords. De tillfällen på dagen som känns så tunga blir mycket lättare när jag tittar lite snabbt på det nya mms:et.

Även idag var jag hemma efter nio och då låg Emilia i mammas famn. Jag ville mysa lite med Emilia och tog henne snabbt till min mage och la mig i soffan. Sedan matade jag henne och ett tag därefter så åt även jag lite kvällsmat. Min kära fru har kollat upp biljettpriserna för flyget till München. Vi kommer att åka ner dit för att hälsa på Emilias kusin som fyller två år. Det blir första gången som de ser varandra. Det var ett bra tag sedan som jag var i München och det kommer att bli riktigt riktigt roligt.

Nu är det dags att sova! God natt på er kära läsare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar