söndag 3 oktober 2010

Söndag

Igår kväll så blev vår lilla flicka fyra veckor gammal. Jag måste säga att det har gått otroligt fort och vi har fått se vår lilla Emilia växa och utvecklas. Det är helt otroligt vad fascinerande det är att ha skapat en sån fantastiskt liten människa. Jag vet ju att första kapitlet i hennes liv knappt är klart men det kommer att bli en oerhört intressant resa att få vara med på vår lilla lilla flickas väg mot ung kvinna. Jag vet att det är det största som jag någonsin kommer få bli delaktig i. Utan tvekan kan jag säga att jag är lycklig över att få ha en fantastisk och underbar fru att få dela detta med. Älskar dig F!

I går kväll så somnade vår lilla Emilia omkring klockan elva. Men hon vaknade redan vid midnatt och då gick jag upp för att mata henne och samtidigt låta min fru få sova. Emilia var dock inte intresserad av att äta, dock ej heller sova. Hon och jag tittade på tv, eller åtminstone försökte. I natt var det inte mycket alls att se på tv. Det var mest skit faktiskt. Men klockan halv tre så sov hon och då gick jag in till sovrummet för att lägga henne. Hon sov djupt och pappa somnade väldigt snabbt också.

Klockan halv tio idag så gick jag och Emilia upp. Mamma F var redan uppe för hon skulle till scrapbooking-mässan idag igen. Min lilla flicka och jag stannade hemma. Jag matade henne och sen somnade igen vid halv elva. Klockan halv två så vaknade hon och strax därefter kom mamma hem igen. Under tiden som Emilia sov så passade jag på att spela favoritspelet Football Manager på datorn. Det är ett spel som jag uppskattar mycket och det har jag tillbringat många timmar med i mitt liv.

Under resten av dagen så har vi mest umgåtts och tagit det lugnt hemma. När min F kom hem så gjorde hon god köttfärssås till lunch. Vi åt den framför tv:n och njöt av lite lugn och ro. Min svärfar kom förbi vid halv sex-tiden för att lämna av lite grejer och även för att hämta sin bil som vi har fått låna.

Ikväll har det inte blivit mycket gjort alls. F tittade på "Ensam mamma söker" och jag låg i soffan med Emilia och halvtittade på programmet. Nu så tittar jag på den nya serien "The Event" och den verkar riktigt lovande. Den är ungefär som om Arkiv X, Lost och 24 körts i en mixer och detta är resultatet. Som det ser ut så kommer jag att följa denna serie tills den tar slut nån gång.

F ligger i soffan och har Emilia på magen. Emilia sover inte än och vi får väl se när vår lilla tjej behagar sova. Imorgon är det dags för jobb igen och den kommande veckan lär bli tuff för vi kör två riktigt långa dagar på onsdag och torsdag.

God natt på er mina vänner!

1 kommentar: