söndag 24 oktober 2010

Lördag 23/10

I natt så vaknade Emilia strax efter klockan halv fyra och då det var min tur att mata lilltjejen så gjorde jag naturligtvis det :-) I och med att det dessutom är helg så passade Emilia och jag på att se två stycken avsnitt av Miami Vice. Sedan Emilia kom till världen så har hon och jag tittat på två hela säsonger av denna fantastiska serie! Emilia var inte sugen på sova, så det dröjde ända tills klockan var sex innan jag kunde bära in henne till sovrummet. För enkelhetens skull, så la jag henne mellan F och mig. Emilia sov tungt och jag somnade som en klubbad säl. Att klubba sälar är absolut inte okej, utan det är bara ett normalt uttryck...

Vår lilla familj vaknade till strax efter klockan nio och F tog hand om matningen. Jag gjorde i ordning färskpressad apelsinjuice och plockade i ordning för att F och jag skulle kunna äta mysfrukost. Det var längesedan som vi åt en mysfrukost. Det var en trevlig frukost och Emilia var också med. F hade placerat henne i babysittern och ställt den på ena halvan av bordet. Det är så fantastiskt roligt nu när Emilia har börjat på att skratta och le!

Innan Emilia föddes så brukade vi göra färskpressad juice ofta men det var ett tag sen sist. Denna gång använde jag en lime och typ nio apelsiner. Jag längtar tills blodapelsiner, grapefrukt och citroner har gått ner i pris för dessa frukter, tillsammans med vanlig apelsin, blir en helt underbar citrusjuice!

Pappa fick faktiskt lite egen tid också på förmiddagen, så jag passade på att ladda ner demon till Football Manager 2011. Det hann dock inte bli så mycket spelande, utan det var mest bara för att kolla över de nya funktionerna. Vet redan att detta kommer att bli ett stort gift under de kommande månaderna... till min frus stora förtret :-)

Klockan 12 så åkte vi in till stan för idag så skulle vi shoppa och vara sociala värre. F parkerade bilen i Mitt-i-citys garage och sedan tog vi en promenad till en garnbutik för där skulle F köpa garn till en halsduk. Efter att vi tagit denna korta promenad så besökte vi Pressbyrån, där jag köpte en tidning om scrapbooking till min kära F och jag köpte det senaste numret av Allt om iPhone. Båda föräldrarna fick riktigt bra tidningar!

Därefter så gick vi tillbaka till Mitt-i-city för där skulle F fika med sin (vår) väninna Fe. Fe fick snabbt hälsa på lilla Emilia innan lilltjejen och jag gick till Farbror Melkers, för vi skulle äta lunch klockan 13 med några andra. Dessa några andra var en gammal kollega till mig Mi och hans flickvän Em. Jag måste säga att jag tycker att de såg väldigt gulliga och kära ut tillsammans. Bra fynd där Mi!!! :-) Vi åt lunch, lasagne för min del, och pratade en massa skit om allt möjligt. Det var riktigt trevligt och väl spenderad tid. Vi bestämde det att vi skulle ta och styra upp en fotbollsmatch och en öl på Pitchers lite längre fram.

Efter det att vi ätit lunch så tog jag med mig barnvagnen, där Emilia sovit sedan klockan 12, och gick till KappAhl för att träffa F igen. Det blev ett dyrt stopp för det slutade med att jag shoppade mig en snygg tröja och en riktigt bra vinterjacka. Dyrt men fantastiskt bra shopping! Efter denna shoppingtur så var det dags att besöka familjen B.

Familjen B är en stor del av våra liv måste jag säga och lilltjejen bestämde sig för att det var dags att vakna så det gjorde hon innan vi klev i i hissen. För er som har koll så vet ni att var hos denna mysiga familj för två veckor sedan... Mamma B och hennes man A och jag tittade på hockey - FBK mot Södertälje - men det var en dålig match från FBK:s sida. Förlust med 1-4 :-(

Innan matchen så bjöd B på en god blåbärspaj och en helt otroligt god morotskaka. Farligt beroendeframkallande måste jag säga. Sonen D, som ni känner till vid det här laget, är ju en otroligt god vän och han matade Emilia och med henne på armen så spelade D, F och D:s vän An kort under tiden som vi andra tittade på hockey. Efter hockeymatchen så bjöd B på god tacolasagne. Det blev en underbart trevlig eftermiddag hos familjen B för vi var inte hemma förrän strax före klockan 21 och vår lilla flicka hade inte sovit så mycket efter shoppingturen.

Väl hemma så spelade jag, tillsammans med Emilia, lite mer på demon och F kollade på tv. Lilla Emilia somnade strax före elva och då la jag henne i sin säng. Strax därefter så la sig F och jag också. Som vanligt så blir det spännande att se hur natten blir... Hoppas att ni alla har haft en underbar lördag!

1 kommentar:

  1. Alltid lika trevligt att få ta del av er tillvaro! Hade också en bra lördag.Vi var med Th o M på hundutställning i Lillerud. Många hundraser, både små o stora hundar. Tex. fick mkt bra omdöme. Sen for vi till Max/Bergvik o åt lunch innan vi for hem igen.

    SvaraRadera