lördag 16 oktober 2010

Snart sex veckor

Hej på er!

Jag var för trött för att blogga i går så nu ska jag blogga om fredagen istället :-)

Natten till igår så sov Emilia riktigt bra och vaknade inte strax förrän klockan fem och då gick vi upp för den vanliga nattrutinen. Vi bytte blöja på vår lilla tjej och sedan matade F henne. Jag fick sova och det var riktigt skönt för denna vecka har jag varit ovanligt sliten. Lilla Emilia sover faktiskt riktigt bra på natten.

Klockan sju så var det dags att gå upp. För en gångs skull så hade jag gott om tid att äta frukost och det var skönt att kunna njuta lite innan jobbet. För första gången på hela hösten så var det minusgrader och det var frost på min cykelsadel. Som tur var så var det vindstilla och det gjorde ändå att cykelturen var uthållig.

På jobbet så var det en riktigt bra dag och det var en skön stämning på kontoret. Min åsikt är nog att det var för att helgen kom allt närmare för varje minut :-) Ibland så har vi städuppgifter på kontoret och denna vecka var det en kollegas och min tur att städa köket. Det som var bra var att vi båda hade samma uppfattning om hur vi ville ha städningen utförd. Tack för hjälpen!

På fredagar slutar vi klockan 17 och det är skönt. Cykelturen hem gick riktigt fort och väl hemma så hittade jag min lilla prinsessa sovandes i vagnen och F höll på att pyssla. Efter ett tag så vaknade vår lilla tjej och då fick jag äran att mysa med henne i soffan. Det är så himla fascinerande att ha lyckats med undret att få till en så söt liten Emilia ;-) Jag matade Emilia och som skönt är så rapade hon ganska snabbt.

F gjorde en väldigt god korv stroganoff och jag passade på att dricka en öl och fira att det var helg :-) Min tanke var att se på "Nyckeln till framgång" men för andra gången på vecka så fungerade inte tv-mottagningen. Jag undrar om det är tv:n det är fel på? Men senare under kvällen så fungerade det som det skulle igen. Men jag tittade på Miami Vice istället och under kvällen hann jag se fyra avsnitt. Antar att det kommer att bli ytterligare avsnitt under natten när jag ska mata Emilia.

Anna: Jo, visst är det så. Men hon är allt bra söt när hon suger på tummen :-)
M: Är det inte dags för Emilia att få sin andra kusin snart? ;-)

Hoppas att ni alla får en bra natt och att ni även har haft en trevlig kväll!

2 kommentarer:

  1. Hejsan! Har varit intressant och trevligt att uppdatera mig vad som hänt i din lilla rara familj min systerson efter en vecka i Spanien.

    Jovisst är det så att ett år går snabbare ju äldre man blir. Jag trodde inte din morfar när han sa det till mig när jag var i 10års åldern! Nu rusar tiden iväg. Hoppas ni får en trevlig helg.

    SvaraRadera
  2. Nej du, den kommer stanna där tills den blir 18 tror jag ;)

    SvaraRadera