tisdag 5 oktober 2010

Ingen natt är den andra lik

Igår kväll så ville inte lilla Emilia somna, så jag bestämde mig för att vara uppe med henne tills hon somnade. Hon och jag tittade på ett avsnitt av Miami Vice. Nu är vi snart klara med den första DVD:n i säsong 4. Känns skönt att ha nåt att titta på, för nu kommer jag inte att kolla på natt-tv för det är mest skit. När klockan var kvart i ett så hade hon sovit ett litet tag, så då passade jag på att lägga henne och hon snarkade när jag la ner henne i sängen. Hon är så otroligt söt vår lilla dotter. Jag är inte partisk för fem öre! :-)

Då Emilia inte vaknade förrän tio i fem i morse så bestämde sig F för att mata henne så att jag fick fortsätta att sova. Vi bytte blöja på Emilia och jag gjorde i ordning maten och sen umgicks F och Emilia i soffan. Hur länge de satt där har jag inte någon aning om för jag snarkade ganska omgående.

Om arbetsdagen finns inte mycket att säga, för det har varit en helt normal och lagom dag. Vad gäller vissa av mina kollegor, så måste jag dock undra om de är vid sina sinnens fulla bruk. Det känns som om några kollegor inte riktigt har koll på läget...

Måste berätta att min fru är en riktig klippa som är hemma och tar hand om vår lilla tjej när jag är i väg och arbetar. Tror inte att någon skulle kunna vara en bättre mamma än vad F är. Min åsikt är att vi faktiskt är ett ganska så bra föräldra-team, F och jag.

När jag kom hem från jobbet så sov Emilia i F:s famn. Jag tog över Emilia till min famn och satt mig i soffan för att varva ner efter jobbet. Under tiden som Emilia och jag myste, så passade F på att plocka lite och samtidigt laga en riktigt god kyckling-wok. Vi har strötittat på tv under kvällen och det enda som är värt att nämna är att vi såg andra avsnittet av The Amazing Race idag. Jag har dock inte något favoritlag än, utan det får växa fram med tiden.

Nu är det dags att sova! Emilia sover redan och F ligger i sängen. Vi hörs imorgon!

1 kommentar:

  1. Det låter som ni har det mysigt tillsammans. Väntar på att få se fler foton på Emilia. Kramar fr Mostra

    SvaraRadera