söndag 31 oktober 2010

Lördag den 30/10 - 8 veckor

Tydligen var vi trötta i vår lilla familj för lilla Emilia sov ända fram till klockan sju och då var det dags för mat. Emilia åt med god aptit och vi bestämde oss för att det var någon idé att gå och lägga oss igen. Det första intrycket från denna dag kom dock redan innan jag klivit upp ur sängen. Min äldste lillebror P och hans fästmö MK hade fått sitt andra barn sent på fredagskvällen. Ett jättestort grattis från oss i vår familj till er familj!

På förmiddagen igår så kopplade vår lilla familj av hemma i lägenheten och tog det lugnt. Strax före klockan ett så kom vår gode vän K på besök och strax därefter kom svärfar förbi och hämtade alla fyra. Vi skulle tillbringa det närmsta dygnet hemma hos våra svärföräldrar och ha ett försenat födelsedagskalas för min fru och även ett litet åtta-veckors kalas för Emilia.

Det första vi gjorde när vi kommit fram till öa var att äta lunch. Min svärfar hade lagat en riktigt god ungersk kycklingrätt och vi åt alla med god aptit. F och K körde sedan svärfar till hockeyn för han skulle se på FBK mot Skellefteå. Under tiden så passade min dotter och jag att se på lite tv tillsammans. Min tanke var att vi skulle se på första halvlek av en fotbollsmatch men min dotter hade andra planer... hon kissade nämligen så mycket att det gick genom blöjan och därför så bytte jag blöja och kläder på min kära Emilia.

Lite senare kom K och F hem och vi passade på att spela kort tillsammans med min svärmor. Vi spelade ett spel som heter Pin Rummy. Om ni inte har spelat detta kortspel, så rekommenderar vi det varmt! Det slutade inte bra för min del, jag vann nämligen inte :-) Förutom att spela kort så frossade vi i en hel del lösgodis.

Strax efter klockan 19 så kom svärföräldrarnas väninna M på besök och hon hade även hämtat svärfar på hockeyn. Vi åt en massa god mat under kvällen, bland annat revbensspjäll, kycklingspett, grillad kyckling, sallad, mozzarella-ost, ostbricka med kex m.m. Det blev många vändor med mat för samtliga och de flesta av oss hade ätit så mycket att vi hade ont i magen. Naturligtvis så åt vi även en del godis, vissa drack vatten, vin, kaffe eller cider och det var en mycket trevlig kväll! Emilia fick även en hel del uppmärksamhet och det var inte många stunder som hon var hos mamma eller pappa.

Strax efter elva så gick Emilia & jag och la oss. Denna natt, den första bortanatten för Emilia, så fick vår lilla familj låna svärföräldrarnas stora och breda dubbelsäng. De har en säng som är 210 cm bred och dessa 30 cm gör uppenbarligen mycket, för hela familjen fick stor plats. Det sista jag kommer ihåg är att Emilia håller sin lilla hand om min tumme och vi somnar nog strax före klockan kvart i tolv...

Jag hoppas att ni hade en lika bra och mysig lördag som vi hade!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar