onsdag 6 oktober 2010

Lång dag

Emilia somnade ju ganska så tidigt igår vilket gjorde att vi också somnade relativt tidigt för en gångs skull. Men istället så vaknade vår lilla tjej strax efter klockan ett och då gick jag upp och matade henne. Vi kollade på 2 ½ Män och det måste ha varit ett extremt ointressant program för jag bar in Emilia till hennes säng redan klockan tjugo i två. Detta måste vara bland de snabbaste matningarna och nattningarna hittills. Pappa somnade som en stock och jag sov väldigt tungt i natt. Emilia vaknade sedan klockan fem och då var det F:s tur att mata Emilia. Jag somnade om och sov gott men alldeles för kort. Hade kunnat sova många timmar till men det var bara att gå upp och göra sig klar för jobbet.

Idag har vi jobbat mellan 09 till 21 för vi har haft en specialkampanj inriktad mot Smartphones. Med tanke på dagens resultat på kontoret så tror jag nog att cheferna är lite missnöjda. Men om man jobbar tolv timmar så är det inte så konstigt att prestationen avtar ju längre tiden går.

Jag var hemma strax efter 21. Det var en cykeltur med mycket motvind på hemvägen. Hösten är verkligen här nu och jag börjar längta efter det att F ska börja julpynta. Jag tycker att det är tråkigt och jag har heller inte intresset för det men F är bra på att få till den mysiga julstämningen hemma.

Kvällen är inte mycket att säga om. Jag myste en halvtimme med henne i soffan och åt lite kvällsmat. Emilia sover i F:s famn och vi ska lägga oss nu. Det blev ett kortare inlägg än normalt men jag är trött... så det blir inte så mycket skrivet idag. God natt på er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar