måndag 10 januari 2011

27-29/12 - 2010

Dessa tre dagar sammanfattar jag till ett blogginlägg då dessa dagar var upplagda på exakt samma sätt...

F vaknar strax före klockan 09 och går upp och umgås med de som har vaknat och det innebär i stort sett alla utom Emilia och jag själv. När vi kommer drygt 40-50 minuter senare så har de redan ätit frukost och jag får äta frukost samtidigt som någon annan är snäll och matar Emilia. De som matar Emilia är antingen F eller K. För min del så är det skönt att få äta frukost i lugn och ro :-)

Efter det att alla har ätit frukost så åker tjejerna, dvs svärmor, svägerskan Sa och F in till stan och shoppar. Männen plus Emilia blir kvar på öa. Det är livat ett bra tag tills dess att Henry och Ma går ut och leker omkring klockan 12. Vid denna tidpunkt så har jag matat Emilia en gång till och när "tyskarna" är utomhus så lägger jag Emilia och hon somnar på några minuter. Då är det väldigt livat just nu på öa så sover vår lilla tjej i drygt tre timmar fram tills dess att klockan blir drygt 15.

När Emilia har somnat så ligger jag och kopplar av och läser lite ända tills dess att jag vet att Emilia sover djupt. Då går jag upp till köket och umgås med svärfar, Ma och K. Henry sover middag strax efter klockan 1330 in nån timme. Vid 14-tiden så kommer tjejerna hem från stan och visar upp sina shopping-fynd och sedan så äter vi lunch.

Efter lunchen så gör alla vad dom vill men de allra flesta av oss hänger i köket och snackar skit. Några förbereder maten inför kvällen. Dessutom så fikas det en hel del också ;-)

Därefter äter vi middag som någon av alla de duktiga matlagarna har lagat till oss. Efter middagen så blir umgänget relativt splittrat. Vissa går ner till tv:n och tittar på lite allt möjligt. För det mesta så hängde Emilia i köket eller i famnen hos K.

Vid 23-tiden så hamnar jag i tv-soffan tillsammans med Emilia i min famn och oftast så satt också K där bredvid oss. Vid ett-tiden ungefär så har Emilia somnat och då går jag och lägger henne. Med lite tur så har redan min kära hustru somnat då :-) Hon behöver sömnen för det märks att även hon är sliten och inte bara lilla Emilia.

Detta var en sammanfattning av dessa dagar. Hoppas att ni hade det bra under mellandagarna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar