lördag 1 januari 2011

Onsdag den 22 december

Denna morgon gick F upp redan klockan 07, då hon skulle arbeta heldag på jobbet. Emilia och jag sov vidare ända fram till klockan elva. Sista halvtimmen låg jag dock vaken och surfade lite med mobilen. Tycker att det är synd att väcka min söta dotter som sover så gott.

När vi gick upp så stod blöjbyte och matning av Emilia som nummer 1 och 2 på dagordningen och därefter så var det dags för mig att äta frukost. Svärmor var hemma idag och hon höll på med tvätten när Emilia och jag åt frukost. Efter det att jag hade ätit min frukost så gick jag ut och skottade snö samt hämtade in mera ved.

Dagen spenderades mestadels i köket samtidigt som Emilia satt i babysittern och jag hjälpte svärmor. Svärfar kom hem vid två-tiden efter att ha varit på stan tillsammans med sin syster, alltså F:s faster. Han hade en del att styra upp med jobbet så han var nere på kontoret.

Klockan halv sex så åkte svärfar in till stan för att hämta F på jobbet. Strax efter det att han hade åkt så gick strömmen här på öa, så svärmor fick laga middag på vedspisen. Jag fick byta blöjor på Emilia under skenet från stearinljus. Det kändes lite gammaldags men det gick så klart bra :-)

Sedan när de kom hem så fixade svärfar i gång strömmen igen och sen så åt vi middag. Det var gott och vi snackade en massa skit innan det var dags för en omgång med kortspelet Chicago. Kvällens parti vanns av min kära hustru.

I och med att hon var trött och sliten efter en intensiv arbetsdag så fick F lägga sig och jag var uppe med Emilia tills hon somnade. Det gjorde hon vid halv ett ungefär. Under tiden så satt jag och spelade Football Manager med min dotter på armen.

Hoppas att ni har det bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar