måndag 3 januari 2011

Annandagen 2010

Denna morgon var vi uppe tidigt, med det menar jag innan nio :-) Varken lilla Emilia eller min fru ville sova vidare så det var bara att gå upp när mina tjejer var vakna och pigga. Som vanligt åt vi frukost tillsammans i köket. Det märktes att det snart skulle komma fler personer till öa... för det var en hel del som skulle fixas.

F och jag lyfte in två stycken sängar från lillstugan och möblerade upp ett dubbelrum åt F, Emilia och mig utanför tvättstugan. Vi tog även ner Emilias vagn till vårt nya sovrum. I svärmors sovrum skulle F:s bror med familj sova. Anledningen till att de ska sova uppe och inte vi var att deras son har lärt sig att springa rätt mycket. I och med att det finns en grind NER till källaren så är det bättre att ha Emilias kusin H uppe än nere. För skulle H sova nere så skulle han kunna springa upp för trappan hela tiden.

Svärfar och K bar även in en säng till. Denna skulle vara på svärfars kontor. Sakta men säkert så var vi klara med möbleringen och städningen av de olika rummen. Därefter så åt vi lunch och det smakade väldigt bra.

Klockan 16 så åkte svärfar, F och jag in till stan. Svärfar för att låna en bil med barnstol åt H och F:s bror Ma, F skulle hämta H och svägerskan S samt jag skulle till lägenheten och förbereda mig för kvällens hockeymatch. Svärfar och Ma skulle också med på hockeyn men de skulle besöka en bekant först.

Jag fixade lite hemma innan jag duschade och bytte om till hockeymatchen. Min fru hade sett till att ta fram underställ åt mig. Jag hade på mig både långkalsonger och underställ under jeansen. Och till det så hade jag även ett par sköna och tjocka sockor. Det skulle visa sig välbehövligt under kvällen. Strax efter klockan kvart  sex kom vår vän E och hans bror Anders på besök. Vi tog tillsammans hockeybussen ut till matchen.

Jag tänker inte skriva en massa om hockeymatchen mellan Färjestad och Frölunda. Men jag ska bara säga att  denna utematch var en riktigt folkfest och stämningsfull. För min del så skulle det gärna få arrangeras fler utematcher! Det skadar inte heller att Färjestad vann... ;-)

Hoppas att er söndag var riktigt bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar